Recuperatorii in frac, spaima datornicilor
Data publicarii: 16-10-2008 | DiverseFirmele specializate in colectarea de datorii au tot mai multi clienti romani. Una dintre cele mai cunoscute astfel de societati din Spania, "El cobrador del frac", a gasit o metoda inedita de lucru - sa-i faca de ras pe rau-platnici.
Profesia de recuperator de datorii este printre putinele din Spania care prospera in criza economica. "El cobrador del frac" (Recuperatorul in frac) este cea mai cunoscuta companie de acest tip, avand filiale in marile orase din Spania, din Franta si din Portugalia.
Persoanele fizice si societatile comerciale care au de incasat datorii contacteaza telefonic compania de recuperari. Ei explica telefonistelor care este problema si lasa datele de contact. Potentialii clienti sunt vizitati de personalul departamentului comercial, care verifica amanuntit documentele ce fac dovada datoriei.
"El cobrador del frac" semneaza cu clientii un contract de cesiune sau de vanzare a datoriei, obtinand astfel un procentaj din suma care trebuie recuperata. Valoarea procentului difera in functie de valoarea sumelor incasate de la datornici. Actele care demonstreaza datoria sunt apoi prezentate si analizate de catre avocatii si juristii firmei si sunt acceptate numai acele cazuri in care, legal, se poate dovedi ca datoriile sunt reale, iar debitorul este solvabil.
"Nu facem fata cererilor"
Comparativ cu anul trecut, numarul de persoane care apeleaza la serviciile firmei de recuperatori "El cobrador del frac" a crescut cu 60% in Catalunya si cu 40% in comunitatea Madridului. "Nu putem face fata cererilor pe care le avem.
Anul trecut aveam 40 de angajati in Madrid, iar anul acesta avem 75 si trebuie sa mai contractam cel putin zece", a declarat Juan Carlos Granda, directorul comercial al filialei Madrid. Si numarul clientilor romani a crescut in ultimele luni, filiala din Madrid avand in prezent mai mult de o suta de clienti romani.
"Majoritatea celor cu care semnam contracte sunt patroni de firme de constructii care nu si-au primit plata lucrarilor de luni de zile. In general, patronii romani sunt disperati, pentru ca nu mai au cu ce sa isi plateasca angajatii si impozitele catre stat.
Prefera sa incaseze cel putin o parte din datorii si sa-si poata acoperi macar salariile muncitorilor. De asemenea, in Madrid, urmarim in prezent 57 de rau-platnici romani", a precizat Juan Carlos Granda.
Urmariti pas cu pas
Initial, datornicilor li se trimit faxuri si scrisori in care sunt somati sa plateasca. In cazul in care datoriile nu se achita in timpul stabilit, angajatii firmei se imbraca in frac si viziteaza datornicii. Daca acestia refuza sa plateasca in continuare, recuperatorii devin umbra acestora, ii insotesc peste tot si le lipesc afise la locul de munca si acasa, pe care scrie: Aici locuieste (lucreaza) un datornic.
"Angajatii nostri ii urmaresc acasa, la serviciu, in restaurante, la intalniri de afaceri sau cu prietenii. Le cer pe un ton amabil sa isi plateasca datoriile. Cei mai multi nu pot rezista presiunii si pana la urma achita debitele", a declarat Juan Carlos Granda, directorul comercial al filialei din Madrid.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare