Pauzele lungi si dese cheia...eficientei la munca

Data publicarii: 20-10-2008 | HR/Cariere

Pauza de lucruIn orice birou in care sunt mai mult de trei persoane apar deseori nemultumiri legate de tendinta unor colegi de a-si spune cu voce tare problemele sau de obiceiul lor de a-si intrerupe des munca pentru a sta de vorba cu altii. Conform unui studiu insa, astfel de intreruperi sunt mai degraba utile decat daunatoare.

Momentele de relaxare, prin discutiile cu colegii, navigarea pe internet, citirea unui e-mail amuzant etc, favorizeaza procesele subconstiente de gandire, astfel incat, cand te reapuci de munca sau te concentrezi din nou pe problema pe care o ai de rezolvat, constati ca raspunsul vine aproape de la sine sau ca ai o imagine mult mai limpede asupra a ce ai de facut sau cum trebuie sa faci, explica psihologii de la Northwestern University, Illinois (SUA).

Ei au constatat acest lucru in urma unui sir de experimente efectuate cu ajutorul a 130 de voluntari. Acestora li s-a dat un test de inteligenta, iar la jumatate dintre ei li s-a permis ca pe parcurul lui sa ia o pauza de cinci minute si sa se gandeasca la ceva diferit si relaxant. S-a constatat ca acestia au obtinut in final un scor superior fata de cel al voluntarilor carora nu li s-a permis nici o pauza.

Concluziile par a contrazice studiile anterioare potrivit carora intreruperile cauzate de e-mail sau alti colegi reduc cu mai bine de jumatate IQ-ul, avand un efect similar cu al unei tigari cu marijuana.

Profesorul Adam Galinsky, coordonatorul studiului, explica contradictia: "Gandirea constienta este mai buna cand se iau decizii lineare, analitice, dar cea subconstienta este eficienta in gasirea unor rezolvari complexe. Activarea subconstientului poate furniza acea sclipire care poate aduce intr-o secunda o descoperire importanta".

George Trifu

Ultimele stiri pe BankNews.ro: