Pauzele lungi si dese cheia...eficientei la munca
Data publicarii: 20-10-2008 | HR/CariereIn orice birou in care sunt mai mult de trei persoane apar deseori nemultumiri legate de tendinta unor colegi de a-si spune cu voce tare problemele sau de obiceiul lor de a-si intrerupe des munca pentru a sta de vorba cu altii. Conform unui studiu insa, astfel de intreruperi sunt mai degraba utile decat daunatoare.
Momentele de relaxare, prin discutiile cu colegii, navigarea pe internet, citirea unui e-mail amuzant etc, favorizeaza procesele subconstiente de gandire, astfel incat, cand te reapuci de munca sau te concentrezi din nou pe problema pe care o ai de rezolvat, constati ca raspunsul vine aproape de la sine sau ca ai o imagine mult mai limpede asupra a ce ai de facut sau cum trebuie sa faci, explica psihologii de la Northwestern University, Illinois (SUA).
Ei au constatat acest lucru in urma unui sir de experimente efectuate cu ajutorul a 130 de voluntari. Acestora li s-a dat un test de inteligenta, iar la jumatate dintre ei li s-a permis ca pe parcurul lui sa ia o pauza de cinci minute si sa se gandeasca la ceva diferit si relaxant. S-a constatat ca acestia au obtinut in final un scor superior fata de cel al voluntarilor carora nu li s-a permis nici o pauza.
Concluziile par a contrazice studiile anterioare potrivit carora intreruperile cauzate de e-mail sau alti colegi reduc cu mai bine de jumatate IQ-ul, avand un efect similar cu al unei tigari cu marijuana.
Profesorul Adam Galinsky, coordonatorul studiului, explica contradictia: "Gandirea constienta este mai buna cand se iau decizii lineare, analitice, dar cea subconstienta este eficienta in gasirea unor rezolvari complexe. Activarea subconstientului poate furniza acea sclipire care poate aduce intr-o secunda o descoperire importanta".
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut