Confuzie si dezordine in marile banci
Data publicarii: 27-10-2008 | Finante-BanciRomanii care doresc sa se lamureasca in ceea ce priveste creditele pleaca de la sucursalele bancilor si mai bulversati decat au venit. Si asta se intampla din cauza ambiguitatilor sistemului, care depasesc potentialul intelectual al angajatilor acestor institutii. Chiar daca toti vor sa evite cuvintele "criza financiara", atitudinea lor scoate la lumina tocmai acest lucru.
Trei banci din Bucuresti, alese la intamplare, toate cu aceleasi probleme. Reprezentantii acestora, de la directori pana la casieri, isi schimba fizionomia cand aud de creditele in lei si de formulele de calcul ale dobanzilor.
Oferte de credite expirate la vedere
Reporterii "Gardianul" au facut o vizita cu camera ascunsa la trei dintre marile banci din Romania pentru a vedea cat de transparenti sunt in privinta detaliilor. In editia de astazi va prezentam doar una dintre cele trei discutii avute cu reprezentantii celor trei banci. Daca pana acum trei luni, te loveai cu nasul de multitudinea de fluturasi cu oferte de creditare, atunci cand intrai intr-o institutie bancara, azi acestea lipsesc cu desavarsire. Iar daca, la cerere, un angajat iti face o favoare de a gasi unul, sa nu te astepti ca informatiile sa fie valabile. S-a intamplat la prima vizita pe care am facut-o la sediul unei banci de pe Calea Mosilor din Bucuresti. Acolo am fost intampinati de ofiterul de credite, care la auzul cererii noastre (credit ipotecar), a preferat sa ne conduca la directorul sucursalei. Asteptarea a durat doua minute, timp in care am cules pliante cu informatii despre serviciile bancii. Am constatat cu uimire ca, odata intrati la acesta, pliantele ne-au fost luate pentru a fi puse deoparte. Directorul institutiei si-a scuzat gestul si a spus ca acestea nu contin informatii valabile. Apoi, a inceput discutia despre creditul ipotecar.
ROBOR-ul, bata-l vina!
EURIBOR, RIBOR, ROBOR, termeni cu care nu sunteti familiarizati. Doar daca ati facut vreodata un credit. Acestia sunt folositi in sistemul bancar si pot influenta dobanda ratei lunare. Transparenta este un cuvant care nu se afla in vocabularul celor din sistemul bancar romanesc, asa ca am decis sa intrebam directorul sucursalei, din pozitia de simpli clienti, ce se afla in spatele acestui "ROBOR" care ni se aplica la dobanzile creditelor in lei. Raspunsul nu a venit, iar omul a ocolit adevarul. Un cuvant din cinci litere s-a transformat in cel mai rau cosmar al directorului. Ne-a fortat sa acceptam varianta creditului in valuta, smulgandu-ne din fata foile cu simularea in moneda nationala.
ROBOR: Este dobanda de referinta de pe piata interbancara din Romania si are legatura cu multe dintre contractele de imprumut incheiate intre bancile comerciale si clientii lor, persoane fizice si juridice.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est