Piata auto se intoarce in 2006
Data publicarii: 29-10-2008 | AfaceriPentru anul viitor, actorii din industria auto estimeaza vanzari de autoturisme similare cu cele de acum doi ani, noteaza Cotidianul.
Estimari tot mai pesimiste si in industria auto. Criza financiara, explozia importurilor de masini second-hand, precum si conditiile tot mai drastice de creditare ii fac pe oficialii producatorilor din domeniu sa mizeze pe un numar mai mic de unitati vandute anul viitor. Conform previziunilor Dacia, romanii vor cumpara in 2009 aproximativ 300.000 de masini noi, cu 39.000 de unitati mai putine decat anul acesta si aproximativ la fel de multe ca in 2006, cand pe piata autohtona s-au vandut 288.052 de unitati.
De altfel, vanzarile au inceput sa o ia la vale inca de anul acesta. Pentru prima data in ultimii sapte ani, producatorii se asteapta la o scadere a numarului de unitati vandute, pana la 339.000, de la 350.757 cat s-a raportat in 2007.
Totodata, din datele APIA, in primele noua luni, vanzarile de autoturisme noi au scazut in Romania cu 2,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 222.997 de unitati, pe fondul unei piete auto totale in crestere cu 0,9%, avans dat de livrarile de vehiculele comerciale. ,,Anul 2008 va marca consolidarea pietei auto, dupa cresterile foarte mari inregistrate in anii precedenti. De asemenea, cred ca numarul de automobile livrate in 2009 se va situa tot la un nivel stabil, pana la pragul de 300.000 de unitati, ca in 2006", a declarat directorul general al Automobile Dacia, François Fourmont, in cadrul conferintei Mediafax talks about Auto Industry.
Scaderea vanzarilor de autoturisme noi va avea efecte atat asupra pietei fortei de munca din cauza reducerii productiei, cat si a investitiilor ulterioare. ,,O scadere a pietei auto de 5%, spre exemplu, va duce la o diminuare cu acelasi procent a fortei de muna din acest sector. Este vorba despre aproximativ 7.500 de locuri de munca ce ar putea disparea. De asemenea, un alt efect ar putea fi amanarea investitiilor noi in acest sector", explica Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme si director general al Porsche Romania (APIA), conform caruia per total industrie auto, cifra de afaceri va fi in acest an de 11,5 miliarde de euro, reprezentand circa 9,5% din PIB.
De altfel, unele companii au luat deja masuri pentru a-si eficientiza costurile. Dacia, spre exemplu, si-a redus productia pentru anul acesta cu 50.000 de unitati, fata de nivelul planificat, care se ridica la 310-320.000 de masini. ,,Dacia va avea o productie planificata de 260-270.000 de unitati in 2008", a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe. La randul sau, François Fourmont, directorul general al Dacia, a declarat ca, prin prisma pozitionarii sale, Dacia nu va fi afectata prea grav de criza economica, dar ca trebuie sa gestioneze foarte bine stocurile. ,,In conditiile in care pietele scad, exista evident mai putini cumparatori. Avand in vedere pozitionarea noastra (n.r.- ca producator de masini ieftine ), suntem mai putin afectati decat ceilalti constructori auto, insa trebuie sa gestionam cu atentie stocurile pentru a nu acumula produse care sa ramana ulterior nevandute", a declarat François Fourmont, potrivit caruia ,,daca pietele vor scadea in continuare, vom reduce din nou productia". Totodata, directorul general al Automobile Dacia mai sustine ca si furnizorii exclusivi sisteaza productia cand uzina Dacia nu lucreaza. Amintim ca Dacia a anuntat saptamana trecuta ca va intrerupe productia la uzina de la Mioveni in zilele de 30 si 31 octombrie, precum si pe 13 si 14 noiembrie, pentru a adapta programul de fabricatie la cererea comerciala.
In ceea ce priveste vanzarile de autoturisme second-hand din import, cifrele indica o crestere a numarului acestora, dupa introducerea noii taxe auto din luna iulie. Astfel, din datele Politiei, piata masinilor vechi din import a explodat in luna august, cand s-au inmatriculat peste 36.700 de autoturisme, fata de numai aproximativ 6.500 cu o luna in urma. In septembrie, romanii au inmatriculat 26.892 de autoturisme la mana a doua aduse din import. Aceasta in conditiile in care in Romania durata de viata medie a parcului de masini este printre cele mai mari din Europa, de 15,5 ani, fata de 13 cat este in Cehia sau de 14 ani in Polonia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private