Romanii s-au saturat sa fie furati de banci
Data publicarii: Astazi, 06-11-2008 | Finante-BanciMajorarea dobanzilor si a comisioanelor fara notificari prealabile sau introducerea unor comisioane noi, neprevazute in contract si inregistrarea nejustificata la biroul de credite - sunt cele mai frecvente probleme pe care romanii le-au reclamat in relatiile cu bancile.
Numai in ultima luna, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au fost depuse peste 500 de reclamatii cu privire la banci. Potrivit vicepresedintelui ANPC, Gheorghe Ciubotaru, de la inceputul anului, numarul acestora a depasit 2.000.
"Procentul de reclamatii intemeiate se ridica la circa 60%. Acest dus rece cu bancile a prins bine consumatorilor, pentru ca multi dintre ei abia acum au inceput sa se uite pe contracte si sa le citeasca si au descoperit comisioane de care nici nu stiau. In cazurile astea, noi nu avem ce face, insa, pana acum, rezolvarea cazurilor s-a facut in favoarea clientului", a precizat vicepresedintele ANPC, la sfarsitul unei conferinte de presa.
Gheorghe Ciubotaru a spus ca, pana in prezent, in urma controalelor incepute in mai - iunie, au fost aplicate 88 de amenzi, in valoare totala de 650.000 de lei. De asemenea, a existat o banca ce a fost de doua ori amendata cu suma maxima - de 30.000 de lei - pentru introducerea de comisioane in afara contractului si pentru majorarea dobanzii fixe.
Cele mai mari probleme, potrivit reprezentantului ANPC, au vizat majorarea dobanzilor si comisioanelor fara notificari prealabile, introducerea de comisioane noi, neprevazute in contract, aplicarea de comisioane pentru eliberarea scrisorilor de refinantare, inregistrarea la biroul de credite nejustificat, rambursarile anticipate neoperate in cont, tranzactii bancare eronate, etc.
"Pentru clauzele abuzive, noi inaintam dosarul instantelor de judecata, pentru a stabili daca aceste clauze sunt intr-adevar abuzive", a mai precizat Gheorghe Ciubotaru.
Cei care au probleme in relatia cu banca pot face reclamatii la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Este nevoie de o copie de pe contract sau copie dupa graficul de esalonare pe care sa o depuna, impreuna cu plangerea, la oricare dintre oficiile Autoritatii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut