Romanii s-au saturat sa fie furati de banci
Data publicarii: 06-11-2008 | Finante-BanciMajorarea dobanzilor si a comisioanelor fara notificari prealabile sau introducerea unor comisioane noi, neprevazute in contract si inregistrarea nejustificata la biroul de credite - sunt cele mai frecvente probleme pe care romanii le-au reclamat in relatiile cu bancile.
Numai in ultima luna, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au fost depuse peste 500 de reclamatii cu privire la banci. Potrivit vicepresedintelui ANPC, Gheorghe Ciubotaru, de la inceputul anului, numarul acestora a depasit 2.000.
"Procentul de reclamatii intemeiate se ridica la circa 60%. Acest dus rece cu bancile a prins bine consumatorilor, pentru ca multi dintre ei abia acum au inceput sa se uite pe contracte si sa le citeasca si au descoperit comisioane de care nici nu stiau. In cazurile astea, noi nu avem ce face, insa, pana acum, rezolvarea cazurilor s-a facut in favoarea clientului", a precizat vicepresedintele ANPC, la sfarsitul unei conferinte de presa.
Gheorghe Ciubotaru a spus ca, pana in prezent, in urma controalelor incepute in mai - iunie, au fost aplicate 88 de amenzi, in valoare totala de 650.000 de lei. De asemenea, a existat o banca ce a fost de doua ori amendata cu suma maxima - de 30.000 de lei - pentru introducerea de comisioane in afara contractului si pentru majorarea dobanzii fixe.
Cele mai mari probleme, potrivit reprezentantului ANPC, au vizat majorarea dobanzilor si comisioanelor fara notificari prealabile, introducerea de comisioane noi, neprevazute in contract, aplicarea de comisioane pentru eliberarea scrisorilor de refinantare, inregistrarea la biroul de credite nejustificat, rambursarile anticipate neoperate in cont, tranzactii bancare eronate, etc.
"Pentru clauzele abuzive, noi inaintam dosarul instantelor de judecata, pentru a stabili daca aceste clauze sunt intr-adevar abuzive", a mai precizat Gheorghe Ciubotaru.
Cei care au probleme in relatia cu banca pot face reclamatii la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Este nevoie de o copie de pe contract sau copie dupa graficul de esalonare pe care sa o depuna, impreuna cu plangerea, la oricare dintre oficiile Autoritatii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil