CSA limiteaza comisioanele intermediarilor de asigurari la 15% din primele incasate
Data publicarii: 08-11-2008 | Finante-BanciCSA a plafonat nivelul comisioanelor acordate de asiguratori celor care contracteaza polite de raspundere civila auto (RCA) la 15% din valoarea primelor incasate, pentru ca asiguratorii sa aloce o suma mai mare primei de risc pe fondul crizei intenationale, a anuntat arbitrul asigurarilor.
Potrivit prevederilor anterioare, comisionul platit de asiguratori putea depasi 15% din valoarea primelor incasate.
"Urmare acestor amendamente, asiguratorii vor putea sa aloce, din tariful de prima existent, o valoare mai mare pentru acoperirea primei de risc, astfel incat sa poata contracara mai usor daunalitatea in crestere", a declarat presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Angela Toncescu, intr-un comunicat.
CSA a luat aceasta decizie in urma intalnirilor repetate cu societatile de asigurari autorizate sa practice RCA, avand totodata in vedere contextul economic actual.
Consiliul CSA a mai decis ca asiguratorii sa poata modifica limitele de despagubire si tarifele de prima notificate Comisiei dupa minimum trei luni de la ultima modificare, fata de termenul de sase luni prevazut anterior.
"Asiguratorii isi vor stabili tarifele ca si pana acum, respectiv pe baze actuariale, astfel incat sa garanteze permanent indeplinirea obligatiilor care decurg din asigurarile RCA incheiate, constituirea rezervelor tehnice, plata contributiilor legale, precum si acoperirea cheltuielilor de achizitie si de administrare", se mai arata in comunicat.
Sistemul de corectare a primei de asigurare de baza, folosit de societatea de asigurare, va permite acordarea unor reduceri totale de cel mult 25%, cu exceptia reducerilor acordate pensionarilor si persoanelor cu deficiente locomotorii, potrivit CSA.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut