Atentie la retelele sociale: angajatorii cauta aici detalii despre aplicanti
Data publicarii: 10-11-2008 | HR/CariereIn ultimii ani retelele sociale de genul Facebook sau Hi5 au inceput sa aiba o notorietate uriasa. Potrivit unui raport, unul din doi utilizatori de internet isi posteaza profilul pe una sau mai multe dintre retelele online. S-a ajuns astfel ca cele mai cunoscute astfel de site-uri sa aiba zeci de milioane de utilizatori iar numarul e intr-o continua crestere.
Daca initial a fost o simpla aplicatie online prin care iti puteai aduce toti cunoscutii la un loc sau iti puteai largi lantul de prieteni, aceste site-uri au inceput de curand sa fie exploatate si in alte feluri. Urmare a nenumaratelor detalii pe care utilizatorii le elibereaza voluntar, oricine este interesat sa afle mai multe despre cineva anume se poate folosi cu succes de ele.
Potrivit unui sondaj efectuat recent de CareerBuilder, tot mai multi angajatori au inceput sa verifice profilurile aplicantilor pe site-uri precum Facebook, Brightfuse si LinkedIn. 22% dintre angajatori au spus ca utilizeaza retelele sociale de pe internet cand evalueaza un candidat, iar alti 9% au spus ca intentioneaza ca in viitor sa o faca. Pe de alta parte, doar 16% dintre angajatii cu profil in retea au spus ca si-au modificat paginile avand in minte un potential angajator.
34% dintre managerii responsabili cu recrutarea care au recunoscut ca folosesc retele sociale in luarea unei decizii, au spus ca au respins anumiti candidati in urma detaliilor gasite aici. Informatii controversate ca predilectia spre bauturi alcoolice sau droguri ori postarea unor fotografii nepotrivite, au fost principalele motive ale respingerii.
Conform sondajului, criteriile cele mai important in decizia de angajare raman calificarea candidatului si experienta acestuia, urmate de calitatile de comunicare si comentariile negative asupra fostilor angajatori.
Studiul a mai aratat ca 24% dintre managerii de resurse umane si-au intarit decizia de angajare pe baza cercetarilor din profilurile postate pe aceste retele, iar 40% au declarat ca au gasit aici dovezi ale unei bune potriviri culturale ale candidatilor cu cerintele companiei.
Specialistii in HR recomanda celor care utilizeaza astfel de site-uri sa aiba in vedere cateva criterii astfel incat sa nu isi pericliteze sansele de angajare, indiferent daca sunt la primul joc sau se gandesc la o schimbare.
In primul rand este necesara o updatare a profilului si eliminarea detaliilor nepotrivite, precum poze indecente sau comentarii negative. Trebuie lasate doar acele informatii care creeaza o imagine pozitiva despre tine.
Este important ca pe profilul tau sa nu apara comentarii negative despre fostii angajatori. Noii manageri se vor gandi ca la fel poti scrie si despre ei la un moment dat. In schimb, lasa-i sa vada ca prin profilul tau compania sau activitatea lor ar putea avea de castigat.
Refuza alaturarea cu grupuri de prieteni ale caror activitati sunt controversate. Nu adauga in lista un profil a carui deviza este "Beau mai multa bere decat apa". E util sa ai in minte proverbul "Spune-mi cu cine te imprietenesti ca sa iti spun cine esti".
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri