Atentie la retelele sociale: angajatorii cauta aici detalii despre aplicanti
Data publicarii: 10-11-2008 | HR/CariereIn ultimii ani retelele sociale de genul Facebook sau Hi5 au inceput sa aiba o notorietate uriasa. Potrivit unui raport, unul din doi utilizatori de internet isi posteaza profilul pe una sau mai multe dintre retelele online. S-a ajuns astfel ca cele mai cunoscute astfel de site-uri sa aiba zeci de milioane de utilizatori iar numarul e intr-o continua crestere.
Daca initial a fost o simpla aplicatie online prin care iti puteai aduce toti cunoscutii la un loc sau iti puteai largi lantul de prieteni, aceste site-uri au inceput de curand sa fie exploatate si in alte feluri. Urmare a nenumaratelor detalii pe care utilizatorii le elibereaza voluntar, oricine este interesat sa afle mai multe despre cineva anume se poate folosi cu succes de ele.
Potrivit unui sondaj efectuat recent de CareerBuilder, tot mai multi angajatori au inceput sa verifice profilurile aplicantilor pe site-uri precum Facebook, Brightfuse si LinkedIn. 22% dintre angajatori au spus ca utilizeaza retelele sociale de pe internet cand evalueaza un candidat, iar alti 9% au spus ca intentioneaza ca in viitor sa o faca. Pe de alta parte, doar 16% dintre angajatii cu profil in retea au spus ca si-au modificat paginile avand in minte un potential angajator.
34% dintre managerii responsabili cu recrutarea care au recunoscut ca folosesc retele sociale in luarea unei decizii, au spus ca au respins anumiti candidati in urma detaliilor gasite aici. Informatii controversate ca predilectia spre bauturi alcoolice sau droguri ori postarea unor fotografii nepotrivite, au fost principalele motive ale respingerii.
Conform sondajului, criteriile cele mai important in decizia de angajare raman calificarea candidatului si experienta acestuia, urmate de calitatile de comunicare si comentariile negative asupra fostilor angajatori.
Studiul a mai aratat ca 24% dintre managerii de resurse umane si-au intarit decizia de angajare pe baza cercetarilor din profilurile postate pe aceste retele, iar 40% au declarat ca au gasit aici dovezi ale unei bune potriviri culturale ale candidatilor cu cerintele companiei.
Specialistii in HR recomanda celor care utilizeaza astfel de site-uri sa aiba in vedere cateva criterii astfel incat sa nu isi pericliteze sansele de angajare, indiferent daca sunt la primul joc sau se gandesc la o schimbare.
In primul rand este necesara o updatare a profilului si eliminarea detaliilor nepotrivite, precum poze indecente sau comentarii negative. Trebuie lasate doar acele informatii care creeaza o imagine pozitiva despre tine.
Este important ca pe profilul tau sa nu apara comentarii negative despre fostii angajatori. Noii manageri se vor gandi ca la fel poti scrie si despre ei la un moment dat. In schimb, lasa-i sa vada ca prin profilul tau compania sau activitatea lor ar putea avea de castigat.
Refuza alaturarea cu grupuri de prieteni ale caror activitati sunt controversate. Nu adauga in lista un profil a carui deviza este "Beau mai multa bere decat apa". E util sa ai in minte proverbul "Spune-mi cu cine te imprietenesti ca sa iti spun cine esti".
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut