Exit istoric: Marii publisheri lasa Trafic.ro pentru SATI
Data publicarii: 11-11-2008 | MediaSite-urile gsp.ro, prosport.ro, eJobs.ro si sport.ro, aflate in topul celor mai vizitate zece site-uri din trafic.ro, vor renunta la utilizarea altor sisteme de masurare a traficului online, inclusiv la trafic.ro, raportandu-se exclusiv la datele oferite de Studiul de Audienta si Trafic pe Internet (SATI). Miscarea reprezinta cea mai importanta fractura de pe piata de masurare a traficului site-urilor din Romania.
Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp, MediaPro Interactiv, Pro TV SA si Realitatea-Catavencu, sase dintre cele mai importante companii si grupuri de pe piata media, au anuntat, intr-un comunicat comun, ca se vor raporta in comunicarea cu publicul, agentiile si clientii de publicitate, exclusiv la datele SATI, realizat de BRAT. Prin aceasta decizie, aproximativ 85 de site-uri, printre care se numara multe din topul celor mai vizitate, inclusiv liderul gsp.ro, vor iesi din trafic.ro, sistem de masurare existent pe piata din 2000 si considerat, pana nu demult, drept instrumentul-reper pentru vanzarea de publicitate. In portofoliul trafic.ro vor ramane insa circa 49.500 de site-uri, printre care unele premium: trilulilu.ro, acasa.ro si kappa.ro. Mai multi jucatori din piata considera ca SATI se va impune ca etalon oficial de masurare a performantelor site-urilor, atragand noi membri din randul publisherilor, agentiilor si clientilor de publicitate, care vor avea astfel acces la datele unora dintre cele mai bune site-uri.
Potrivit lui Cristian Parvan, Interactive Media director la Zed Digital, decizia nu va avea o influenta dramatica asupra industriei, ci doar va accelera procesul de includere in SATI a unor noi site-uri.
"Sunt convins ca, treptat, toti marii publisheri vor folosi numai SATI si, in consecinta, tot mai multi vor adera si vor folosi sistemul, ce nu mai poate fi ignorat de nimeni. Piata de publicitate va fi afectata in sens pozitiv, avand la dispozitie un instrument similar celor folosite in planningul de tv si print", spune, la randul lui, Dragos Stanca, managing director New Media&F5 WebCorp Realitatea-Catavencu.
Pe de alta parte, Mihai Alexandru Serea, project manager la trafic.ro, considera ca publisherii parasesc astfel un sistem transparent, reprezentativ la nivel national, in care sunt inscrise, in prezent, aproximativ 50.000 de website-uri, grupate in peste 30 de categorii, in favoarea unui sistem in care sunt aproximativ 60 de edituri si edituri web, circa 20 de agentii de publicitate, sase regii si doi clienti, pentru un total de circa 300 de site-uri.
"Vom continua sa dezvoltam trafic.ro ca serviciu de clasament si statistici in online-ul romanesc si ne vom concentra pe aducerea de beneficii clientilor nostri", spune Serea. Cristian Parvan considera ca trafic.ro va ramane un instrument util administratorilor de site-uri, pentru monitorizarea performantelor si pentru dezvoltare, pentru un site care doreste sa vanda publicitate fiind nevoie si de o monitorizare independenta.
Cei sase publisheri spun ca decizia nu tine de suspiciuni legate de masuratorile efectuate cu ajutorul altor sisteme, masuratori care au fost foarte utile pentru stadiul in care s-a aflat piata online pana la lansarea SATI.
"Este vorba insa despre o chestiune logica si principiala: traficul site-urilor din Romania nu poate fi masurat oficial decat de un sistem administrat, auditat si controlat de o organizatie independenta", se arata in comunicatul comun.
Initiativa este sustinuta si de Ringier Romania, care va lua insa o decizie privind implementarea efectiva a acesteia in perioada urmatoare. La randul sau, publisherul Sanoma Hearst Romania foloseste pentru majoritatea site-urilor din portofoliu exclusiv datele SATI, intentionand sa renunte, si in cazul celelorlalte, la trafic.ro.
Potrivit Adinei Vasilescu, digital publisher Sanoma Hearst, mami.ro si parinti.com sunt mentinute, momentan, in trafic.ro, deoarece liderul segmentului desprecopii.com nu are, deocamdata, date ale SATI. Pe de alta parte, Razvan Corneteanu, director general la Adevarul Holding, spune ca va ramane in expectativa pana cand va aduna toate informatiile necesare legate de motivatia renuntarii la alte sisteme de masurare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor