Exit istoric: Marii publisheri lasa Trafic.ro pentru SATI
Data publicarii: 11-11-2008 | MediaSite-urile gsp.ro, prosport.ro, eJobs.ro si sport.ro, aflate in topul celor mai vizitate zece site-uri din trafic.ro, vor renunta la utilizarea altor sisteme de masurare a traficului online, inclusiv la trafic.ro, raportandu-se exclusiv la datele oferite de Studiul de Audienta si Trafic pe Internet (SATI). Miscarea reprezinta cea mai importanta fractura de pe piata de masurare a traficului site-urilor din Romania.
Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp, MediaPro Interactiv, Pro TV SA si Realitatea-Catavencu, sase dintre cele mai importante companii si grupuri de pe piata media, au anuntat, intr-un comunicat comun, ca se vor raporta in comunicarea cu publicul, agentiile si clientii de publicitate, exclusiv la datele SATI, realizat de BRAT. Prin aceasta decizie, aproximativ 85 de site-uri, printre care se numara multe din topul celor mai vizitate, inclusiv liderul gsp.ro, vor iesi din trafic.ro, sistem de masurare existent pe piata din 2000 si considerat, pana nu demult, drept instrumentul-reper pentru vanzarea de publicitate. In portofoliul trafic.ro vor ramane insa circa 49.500 de site-uri, printre care unele premium: trilulilu.ro, acasa.ro si kappa.ro. Mai multi jucatori din piata considera ca SATI se va impune ca etalon oficial de masurare a performantelor site-urilor, atragand noi membri din randul publisherilor, agentiilor si clientilor de publicitate, care vor avea astfel acces la datele unora dintre cele mai bune site-uri.
Potrivit lui Cristian Parvan, Interactive Media director la Zed Digital, decizia nu va avea o influenta dramatica asupra industriei, ci doar va accelera procesul de includere in SATI a unor noi site-uri.
"Sunt convins ca, treptat, toti marii publisheri vor folosi numai SATI si, in consecinta, tot mai multi vor adera si vor folosi sistemul, ce nu mai poate fi ignorat de nimeni. Piata de publicitate va fi afectata in sens pozitiv, avand la dispozitie un instrument similar celor folosite in planningul de tv si print", spune, la randul lui, Dragos Stanca, managing director New Media&F5 WebCorp Realitatea-Catavencu.
Pe de alta parte, Mihai Alexandru Serea, project manager la trafic.ro, considera ca publisherii parasesc astfel un sistem transparent, reprezentativ la nivel national, in care sunt inscrise, in prezent, aproximativ 50.000 de website-uri, grupate in peste 30 de categorii, in favoarea unui sistem in care sunt aproximativ 60 de edituri si edituri web, circa 20 de agentii de publicitate, sase regii si doi clienti, pentru un total de circa 300 de site-uri.
"Vom continua sa dezvoltam trafic.ro ca serviciu de clasament si statistici in online-ul romanesc si ne vom concentra pe aducerea de beneficii clientilor nostri", spune Serea. Cristian Parvan considera ca trafic.ro va ramane un instrument util administratorilor de site-uri, pentru monitorizarea performantelor si pentru dezvoltare, pentru un site care doreste sa vanda publicitate fiind nevoie si de o monitorizare independenta.
Cei sase publisheri spun ca decizia nu tine de suspiciuni legate de masuratorile efectuate cu ajutorul altor sisteme, masuratori care au fost foarte utile pentru stadiul in care s-a aflat piata online pana la lansarea SATI.
"Este vorba insa despre o chestiune logica si principiala: traficul site-urilor din Romania nu poate fi masurat oficial decat de un sistem administrat, auditat si controlat de o organizatie independenta", se arata in comunicatul comun.
Initiativa este sustinuta si de Ringier Romania, care va lua insa o decizie privind implementarea efectiva a acesteia in perioada urmatoare. La randul sau, publisherul Sanoma Hearst Romania foloseste pentru majoritatea site-urilor din portofoliu exclusiv datele SATI, intentionand sa renunte, si in cazul celelorlalte, la trafic.ro.
Potrivit Adinei Vasilescu, digital publisher Sanoma Hearst, mami.ro si parinti.com sunt mentinute, momentan, in trafic.ro, deoarece liderul segmentului desprecopii.com nu are, deocamdata, date ale SATI. Pe de alta parte, Razvan Corneteanu, director general la Adevarul Holding, spune ca va ramane in expectativa pana cand va aduna toate informatiile necesare legate de motivatia renuntarii la alte sisteme de masurare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut