Banca Transilvania percepe dobanda la banii furati de pe cardul de credit!

Data publicarii: 12-11-2008 | Finante-Banci

Fraudele cu carduri au luat amploare in ultimul an, tot mai multi romani avand probleme din cauza clonarii cardurilor. Metoda este destul de simpla - datele cardului, obtinute printr-o operatiune de skimming (copiere), sunt transferate pe un blank. Astfel, clona cardului poate fi folosita ulterior pentru retragerea sumelor din contul de card, de la orice ATM, din tara sau strainatate.

Este si cazul lui Robert Hofnar, al carui cont a fost golit printr-o astfel de procedura. Problema este ca Banca Transilvania, cea care a emis cardul, sustine ca acesta si-a furat singur banii, intr-un acces de somnambulism! Mai mult, banca percepe dobanda pentru banii furati.

Robert Hofnar si sotia sa a observat disparitia banilor din cont pe 27.10.2008, cand au vrut sa faca o depunere pe cardul de credit. Potrivit informatiilor obtinute de la Banca Transilvania, cardurile fusesera golite in aceeasi zi, intre ora 02.30 si 03.00. "Incercand sa faca o depunere pe un card de credit sotia, constata ca i-a fost golit cardul - 1900 RON. Cere verificarea la toate cardurile - unul de salarii al ei si unul al meu. Stupoare, goale toate! Din informatiile Bancii Transilvania, au fost golite luni 27.10.2008 de la orele 02.30 pana la aproximativ 03 dimineata", povesteste Hofnar pe asistentapentruconsumatori.ro.

Desi Robert Hofnar a cerut verificare camerelor de luat vederi de la ATM-ul de unde se facuse retragerea, Banca Transilvania i-a raspuns ca, "din cauza unei avarii, camerele nu au functionat".

"La Politie, dupa reclamatii, declaratii, la un moment dat directorul BT intreaba: d-nul Hofnar sunteti sigur ca ati dormit toata noaptea? Sau sotia? Ca s-au mai intamplat cazuri cand sotul sau sotia... Ce pot face eu? Cine ne ajuta in fata sistemului bancar in astfel de cazuri cand ei sustin ca au fost folosite cardurile originale si PIN-urile au fost introduse corect fara alte incercari?", spune Hofnar.

Potrivit avocatului Iulian Urban, in aceste situatii, se cere expertiza ATM-ului de unde se sustine ca s-au scos banii; in memoria acestuia ramane ca in PC o "urma" a tranzactiilor efectuate si mai ales corelarea intre modul si timpii de introducere a PIN-urilor, scanarea benzii si citirea PIN-ului cardului. "Daca nu au mers camerele, atunci analizati sa vedeti exact intervalul de timp orar; daca la acea ora Banca Transilvania nu va reusi sa demonstreze ca nu dormeati si vroiati de fapt sa va dati o spargere la propriul cont, sunt obligati sa va dea banii inapoi", explica Iulian Urban.

Mai grav este ca problema nu a fost rezolvata, iar Robert Hofnar plateste dobanda aferenta banilor furati. "Nu mai spun ca nu ma pot folosi de banii mei, dar sunt nevoit sa platesc si dobanzi la cardul de credit, dobanzi la banii furati. (...) Card clona? Eu nu am folosit acel card in Romania si din Italia nu venea nimeni pana in Cernavoda sa scoata banii. Coincidenta a facut sa nu inregistreze camerele ca poate se constata ca la ora 3 dimineata nu era nici dracu la ATM. Dar asta e, eu pagubit, eu invinuit, eu platesc!", spune Hofnar.

Material preluat de pe www.urbaniulian.ro

Pozitia oficiala a Bancii Transilvania

In legatura cu articolul aparut in cadrul publicatiei online, banknews.ro, in data de 12 noiembrie a.c., avand ca titlu "Banca Transilvania percepe dobanda la banii furati pe cardul de credit", pozitia BT este urmatoarea: banca a comunicat permanent cu clientul Agentiei Cernavoda, aducandu-i la cunostinta inclusiv faptul ca va fi despagubit cu suma de bani pe care o reclama ca i s-ar fi furat de pe cardul de credit, in data de 27 octombrie a.c. De asemenea, clientul respectiv a fost informat cu privire la faptul ca orice comisioane si dobanzi asociate respectivelor operatiuni vor fi stornate imediat ce se va opera despagubirea. 
 
Cazul a fost in permanenta in atentia departamentelor de specialitate din Banca Transilvania, care au intreprins toate demersurile necesare intr-un astfel de context, pentru primirea tuturor detaliilor care sa duca la rezolvarea lui. BT chiar a indrumat clientul respectiv sa se adreseze Politiei, avand in vedere ca acest incident poate sa aiba la baza, din cate se presupune, o infractiune.

Banca Transilvania considera tot acest context un caz izolat, dar care, in mod firesc, presupune anumite proceduri si verificari, asa incat sa fie identificata cauza, dar si pentru a fi prevenite alte asemenea incidente.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: