Criza financiara nu modifica planurile de investitii ale Ford pentru Romania

Data publicarii: 14-11-2008 | Afaceri

Criza financiara nu modifica planurile anuntate de Ford pentru Romania, care s-a angajat la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii, au declarat reprezentanti au companiei.

"Investitiile Ford in Romania raman aceleasi. Din fericire planurile nu s-au schimbat", au spus reprezentantii Ford.

Ford este prezenta pe piata romaneasca, unde a preluat, in acest an, fosta uzina a Daewoo de la Craiova, la care a anuntat ca va incepe productia in 2009.

Compania a platit Guvernului Romaniei 57 milioane de euro pentru 72,4% din capitalul uzinei de la Craiova. Producatorul american s-a angajat totodata la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii.

Astfel, compania a anuntat ca va produce la Craiova vehiculul comercial Ford Transit Connect incepand cu mijlocul anului viitor, urmand ca din 2010 sa intre pe linia de productie un nou model din clasa mica, care se va fabrica doar la Craiova. Compania americana estimeaza ca va produce anual, in 2012, 300.000 autovehicule si tot atatea motoare.

Din 2012, Ford se asteapta la cheltuieli de aproximativ un miliard de euro pe an in Romania pentru sustinerea activitatilor de la fabrica din Craiova. Numarul de locuri de munca va creste intre timp de aproape doua ori, de la 3.900 in prezent la 7.000.

Ford Europa raspunde de producerea, vanzarea si operatiunile de service pentru autovehiculele Ford pe 51 de piete inclusiv Rusia si Turcia.

Ford Motor Co a afisat vineri, 7 noiembrie, pierderi operationale de 2,98 miliarde dolari in al treilea trimestru, din cauza problemelor cu care se confrunta industria auto globala si a crizei creditelor, ce s-a extins din America de Nord in alte regiuni ale lumii, potrivit Reuters.

Oficialii companiei au anuntat ca vor reduce cheltuielile salariale cu inca 10%, potrivit unui program de diminuare a costurilor cu 15%, intocmit in acest an.

Compania a anuntat ca divizia de automobile a avut nevoie de 7,7 miliarde dolari in numerar, in al treilea trimestru, din cauza scaderii productiei si a altor factori. Lichiditatea, incluzand creditele disponibile, a fost de 29,6 miliarde dolari.

Pierderile nete s-au diminuat la 129 milioane dolari, sau 6 centi/actiune, de la nivelul de 380 milioane dolari, 19 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut.

Pierderile din operatiunile continue au fost de 1,31 dolari/actiune, comparativ cu estimarile analistilor, de 94 centi/actiune, potrivit estimarilor Reuters.

Analistii au urmarit din ce in ce mai atent daca Ford si concurenta General Motors Corp dispun de fondurile necesare pentru a depasi criza din sectorul auto, ce s-a extins din Statele Unite, unde vanzarile au atins in octombrie un minimum al ultimilor 25 de ani.

La sfarsitul lunii septembrie Ford a anuntat ca va diminua productia de la singura sa uzina din Marea Britanie si de la alte fabrici europene, in contextul in care se confrunta cu o scadere a vanzarilor.

Un purtator de cuvant al Ford a spus, confirmand un comunicat anterior al companiei, ca firma va cere personalului de la uzina producatoare de camioane din Southampton sa lucreze patru zile pe saptamana pana la sfarsitul anului, ceea ce inseamna ca productia va fi micsorata de la 74.000 de camioane la mai putin de 70.000 de vehicule.

Ford a indicat ca piata de autovehicule a scazut din august incoace, in contextul in care cumparatorii renunta la achizitiile importante pe fondul inrautatirii conditiilor economice.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: