Marci celebre se vand ieftin la outlet-ul de pe autostrada Bucuresti-Pitesti

Data publicarii: 14-11-2008 | Lifestyle

Si romanii vor avea un Outlet ca acela din apropierea Vienei de la Parndorf. Prima faza a proiectului Fashion House Outlet, cel dintai magazin de tip outlet din tara, isi va deschide portile miercuri, pe 26 noiembrie, la ora 12.00. Situat la kilometrul 13 al autostrazii Bucuresti-Pitesti, in incinta parcului de retail West Park, Fashion House Outlet va include, pentru moment, 65 de branduri, printre care Adidas, Puma, Benetton, Replay, Mango, Stefanel, Levi's, BSB, Samsonite sau Kenvelo. Totodata, mixul de magazine inglobeaza si o unitate Mobexpert si un centru Diverta. "Pentru prima faza, 65 de marci de imbracaminte si incaltaminte au contractat spatii, reprezentand circa 80% din suprafata totala disponibila", a declarat Johan Rogiers, managing partner in cadrul Liebrecht&wooD Romania, dezvoltatorul Fashion House Outlet.

Cea de-a doua parte a complexului va fi deschisa publicului cel mai probabil in toamna anului viitor, din ianuarie 2009 compania incepand si inchirierea spatiului. In total, dupa finalizarea si celei de-a doua faze a proiectului, Fashion House Outlet va avea o suprafata de 28.100 de metri patrati, dintre care in jur de 20.500 de metri patrati inchiriabili si 140 de magazine. Centrul dispune de asemenea de un food court, loc de joaca pentru copii si 2.700 de locuri de parcare. Investitia totala se cifreaza la 65 de milioane de euro. "In general, fiecare centru de tip outlet incepe cu un grad de ocupare de 50-60%, urmand ca alti chiriasi sa deschida magazine dupa inaugurare, in functie de succesul proiectului. Spre exemplu, centrul din Budapesta pe care l-am deschis in toamna anului 2004 avea un grad de ocupare de 55%, iar pana la Paste in anul viitor a fost inchiriat in totalitate. Complexul de tip outlet de la Parndorf (din apropierea Vienei - n.r.) a fost deschis in 1992 si avea numai opt magazine, iar anul trecut au finalizat a patra faza de dezvoltare", a spus Mark Clark, seful pentru dezvoltare si comunicare al firmei GVA Grimley, care ve opera complexul comercial.

Spre deosebire de centrele comerciale obisnuite, outletul presupune produse de marca la preturi cu 30-70% mai mici pe toata perioada anului. Aceasta in conditiile in care marfa expusa face parte din colectiile mai vechi ale retailerilor care nu au fost vandute in magazinele obisnuite ale acestora din intreaga Europa. "Aceste outleturi permit producatorilor sa-si vanda marfa in exces in mod controlat, si nu in bazaruri si buticuri, iar pentru consumatori inseamna preturi cu pana la 70% mai mici decat daca ar cumpara de la un magazin de brand obisnuit. Mentionam insa ca nu vindem marfuri ieftine, ci produse de valoare la un pret mai mic, iar brandurile pe care le gazduim sunt marci pe care le poarta toata lumea", explica Mark Clark.

Din experienta celorlalte centre comerciale de acest tip din Europa, reprezentantii Liebrecht&wooD sustin ca, in medie un vizitator cheltuieste in jur de 100 de euro la o vizita si lasa la un singur magazin 25-35 de euro in functie de tara. Pentru primul an complet de functionare, dezvoltatorul outletului se asteapta la 1,5-2 milioane de vizitatori, urmand ca numarul acestora sa creasca in urmatorii ani pana la 3-4 milioane de potentiali cumparatori.

Integral in Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: