Angajatii isi sacrifica salariul pentru a nu fi dati afara
Data publicarii: 18-11-2008 | HR/CariereIn conditii de criza, angajatii ar putea negocia cu firmele pentru care lucreaza sa li se reduca salariile, dar sa nu fie disponibilizati, spun specialistii in resurse umane de pe piata. "Unele companii ar putea sa adopte o practica uzuala in Occident, asa-numitul 'salary sacrifice', prin care angajatii accepta de comun acord o reducere temporara a salariilor, cu un anumit procent, pentru a-si pastra joburile", spune Ruxandra Stoian, director in cadrul departamentului de consultanta in resurse umane PricewaterhouseCoopers Romania (PwC).
Potrivit consultantului PwC, angajatii ar putea accepta sa primeasca doar 80-85% din salariu pentru a nu-si pierde locul de munca."Aceasta strategie tine de fiecare firma in parte. Este vorba de o negociere: asa cum sunt situatii in care compania imparte banii castigati cu angajatii, la fel, trebuie impartite si pierderile, atunci cand compania trece printr-o perioada dificila", explica George Butunoiu, proprietarul firmei de consultanta in resurse umane George Butunoiu Consulting, care mentioneaza ca s-a confruntat cu aceasta atitudine la nivelul angajatilor firmei de software pe care o detine - Kazier.
Angajatii din companiile mici si mijlocii, dar si cei din intreprinderile sindicalizate, vor apela cel mai mult la aceasta strategie, efectul de reducere a costurilor fiind, de altfel, mai puternic in aceste medii decat in companiile mari. "Este un fenomen foarte 'romanesc' si s-a mai intamplat in urma cu 10-12 ani, probabil ca se va ajunge si aici, insa in companii sindicalizate, nu in companiile in care competitia interna guverneaza", este de parere Madalina Popescu, general manager pentru compania de consultanta in resurse umane Pluri Consultants Romania. Costurile cu forta de munca reprezinta cea mai mare nemultumire a angajatorilor romani in ceea ce priveste propriii angajati, potrivit unui studiu realizat recent de compania de cercetare de piata TNS CSOP.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut