Chiar si ouale pot fi contrafacute!
Data publicarii: 27-11-2008 | DiverseImaginati-va un chinez care asambleaza un ou! Si cum lipeste cu grija coaja pentru a parea cat se poate de real! Pare incredibil, dar se poate! Informatia a fost oferita chiar de seful serviciului de combatere a infractionalitatii transfrontaliere, Daniel Ene. In fond, chinezii sunt renumiti pentru capacitatea lor de a imita absolut orice. De aceea, China este cea mai mare furnizoare de produse contrafacute din lume. Insa nici noi nu suntem chiar de rasul curcilor, caci Romania, alaturi de vecinii nostri bulgari, avem ratele de piraterie cele mai mari din UE, 68%, in conditiile in care media este de doar 35% la nivelul intregii Uniuni.
De la produsele farmaceutice pana la piese auto, de la articole vestimentare pana la CD-uri cu muzica sau programe de calculator, orice produs poate fi supus riscului piratarii si contrafacerii. In intreaga lume, tot mai multe persoane practica pirateria, cu precadere tinerii. Pentru ca intotdeauna se vor gasi clienti atrasi de pretul mult mai mic al produsului contrafacut decat al celui original. Insa putini cunosc riscurile la care se supun. Ca exemplu, un vaccin contrafacut a omorat anul trecut 3.000 de copii din Nigeria.
Conform datelor statistice ale Organizatiei Mondiale a Vamilor, in intreaga lume a avut loc o crestere semnificativa a traficului de marfuri contrafacute. Conform bazei de date a Inspectoratului General al Politiei Romane, a Politei de Frontiera, precum si a Autoritatii Nationale a Vamilor, cele mai multe produse contrafacute provin din China (61%). De altfel, chinezii sunt cei mai inventivi cand vine vorba de falsificarea unor produse. Conform sefului servicului de combatere a infractionalitatii transfrontaliere, Daniel Ene, chinezii pot contraface chiar si oua.
Avem cea mai mare rata a pirateriei din UE
In Romania, rata pirateriei a scazut cu 1%, ajungand, astfel, la 68%. Totusi, aceasta cifra ne plaseaza in continuare, alaturi de Bulgaria, pe locul intai in UE, in ceea ce priveste rata de piraterie. Romania sta insa mai bine decat multe alte tari din Europa Centrala si de Est. Date fiind aceste cifre ingrijoratoare, UE a demarat, in 2007, proiectul "Intarirea capacitatii institutionale de protejare a drepturilor de proprietate intelectuala si industriala", care are un buget de 1,9 milioane de euro.
Proiectul s-a incheiat la inceputul lunii noiembrie cu demararea unei campanii de constientizare a populatiei. Culmea, campania se desfasoara de aproximativ doua saptamani in Romania si se termina duminica. Insa agentia Media One, care a fost responsabila pentru a elabora strategia de comunicare si implementarea acesteia a considerat de cuviinta sa o prezinte abia ieri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil