Chiar si ouale pot fi contrafacute!
Data publicarii: 27-11-2008 | DiverseImaginati-va un chinez care asambleaza un ou! Si cum lipeste cu grija coaja pentru a parea cat se poate de real! Pare incredibil, dar se poate! Informatia a fost oferita chiar de seful serviciului de combatere a infractionalitatii transfrontaliere, Daniel Ene. In fond, chinezii sunt renumiti pentru capacitatea lor de a imita absolut orice. De aceea, China este cea mai mare furnizoare de produse contrafacute din lume. Insa nici noi nu suntem chiar de rasul curcilor, caci Romania, alaturi de vecinii nostri bulgari, avem ratele de piraterie cele mai mari din UE, 68%, in conditiile in care media este de doar 35% la nivelul intregii Uniuni.
De la produsele farmaceutice pana la piese auto, de la articole vestimentare pana la CD-uri cu muzica sau programe de calculator, orice produs poate fi supus riscului piratarii si contrafacerii. In intreaga lume, tot mai multe persoane practica pirateria, cu precadere tinerii. Pentru ca intotdeauna se vor gasi clienti atrasi de pretul mult mai mic al produsului contrafacut decat al celui original. Insa putini cunosc riscurile la care se supun. Ca exemplu, un vaccin contrafacut a omorat anul trecut 3.000 de copii din Nigeria.
Conform datelor statistice ale Organizatiei Mondiale a Vamilor, in intreaga lume a avut loc o crestere semnificativa a traficului de marfuri contrafacute. Conform bazei de date a Inspectoratului General al Politiei Romane, a Politei de Frontiera, precum si a Autoritatii Nationale a Vamilor, cele mai multe produse contrafacute provin din China (61%). De altfel, chinezii sunt cei mai inventivi cand vine vorba de falsificarea unor produse. Conform sefului servicului de combatere a infractionalitatii transfrontaliere, Daniel Ene, chinezii pot contraface chiar si oua.
Avem cea mai mare rata a pirateriei din UE
In Romania, rata pirateriei a scazut cu 1%, ajungand, astfel, la 68%. Totusi, aceasta cifra ne plaseaza in continuare, alaturi de Bulgaria, pe locul intai in UE, in ceea ce priveste rata de piraterie. Romania sta insa mai bine decat multe alte tari din Europa Centrala si de Est. Date fiind aceste cifre ingrijoratoare, UE a demarat, in 2007, proiectul "Intarirea capacitatii institutionale de protejare a drepturilor de proprietate intelectuala si industriala", care are un buget de 1,9 milioane de euro.
Proiectul s-a incheiat la inceputul lunii noiembrie cu demararea unei campanii de constientizare a populatiei. Culmea, campania se desfasoara de aproximativ doua saptamani in Romania si se termina duminica. Insa agentia Media One, care a fost responsabila pentru a elabora strategia de comunicare si implementarea acesteia a considerat de cuviinta sa o prezinte abia ieri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut