Romavia devine a doua linie aeriana comerciala nationala

Data publicarii: 02-12-2008 | Turism

Romavia inaugureaza marti o linie aeriana comerciala catre Viena. Oamenii de afaceri sunt principalii clienti vizati.

Compania aeriana a demnitarilor, cum este cunoscuta Romavia, este in subordinea Ministerului Apararii, dar s-a orientat mai curand si catre zboruri comerciale. "Ne-am decis ca din 2 decembrie sa deschidem o linie regulata catre Viena pentru ca este o destinatie foarte solicitata. Desi exista cinci operatori care efectueaza zboruri saptamanal catre Viena, tot timpul exista persoane pe lista de asteptare", ne-a declarat Adrian Goleanu, directorul Romavia. El a explicat ca decizia de a deschide aceasta linie aeriana s-a bazat pe doua elemente: oamenii de afaceri cu legaturi in cele doua tari si pe tarife rezonabile pentru servicii de business class.

"Avem in vedere ca public-tinta oamenii de afaceri care merg foarte des pe ruta Bucuresti-Viena intrucat sunt foarte multe companii austriece cu activitate in Romania", a precizat Goleanu.
 
Romavia va avea doua zboruri saptamanal catre Viena, in fiecare marti si vineri. Pretul unui bilet dus-intors este de 189 de euro, iar un bilet dus este 95 de euro.
 
Viena nu este prima destinatie a unui zbor comercial efectuat de Romavia. Dupa 16 ani de activitate exclusiv in serviciul institutiilor statului roman, fiind opertator principal desemnat pentru a executa zboruri speciale in favoarea Administratiei Prezidentiale, a Guvernului si a Parlamentului Romaniei, Romavia s-a reorientat. Consiliul de Administratie al companiei a luat decizia deschiderii si a unor linii aeriene regulate destinate populatiei si a introducerii regimului de zboruri charter. "In prezent, oferta Romavia cuprinde doua destinatii: Tel Aviv si Perugia. Cele doua curse au mare succes si efectuam cate trei, respectiv doua curse saptamanal catre aceste destinatii", a spus directorul companiei. El a precizat ca cele doua aeronave BAe 146 - 200, de fabricatie britanica, care au 90 de locuri, sunt suficiente pentru a acoperi zborurile efectuate de Romavia.
 
Romavia a mai incercat si curse catre alte destinatii, dar care au fost abandonate din lipsa de profitabilitate. "Ruta Bucuresti-Strasbourg a fost suspendata pentru ca publicul-tinta, europarlamentarii romani si personalul lor auxiliar, adica 30 de parlamentari si inca 90 de persoane, nu a folosit avionul pentru deplasari. Nici in cazul cursei catre Nurnberg nu am avut mai mult succes pentru ca am vrut sa avem ca punct intermediar Sibiul, pe criterii etnice, dar s-a dovedit ca zborul este profitabil doar sezonier", a explicat directorul Romavia.
 
Goleanu a precizat ca dupa Viena va urma Roma, pentru ca orice destinatie catre Italia este profitabila. "Vrem ca din ianuarie sa introducem doua curse saptamanal catre Roma. Tot pentru inceputul anului viitor ne gandim la o cursa catre Beirut, dupa ce obtinem toate documentele necesare", a spus directorul Romavia. Pentru mijlocul anului viitor, conducerea companiei intentioneaza sa introduca mai multe curse lung curier. "In planul nostru de afaceri pe anul 2009 figureaza inaugurarea unor zboruri catre destinatii indepartate, precum Thailanda, SUA, China. Cred ca sunt destinatii profitabile si suntem dispusi sa demaram acest proiect", a aratat Goleanu.

Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: