Comisioanele atarna mai greu decat dobanzile
Data publicarii: 03-12-2008 | Finante-BanciRomanii sunt obisnuiti sa se uite in special la dobanzi atunci cand cauta cea mai buna varianta de imprumut la banci. Brokerii de credit atrag insa atentia asupra faptului ca, de multe ori, numarul si marimea comisioanelor au un impact deosebit in costul total al imprumutului. Astfel, un credit la o banca ce are o dobanda mai mare dar comisioane mai mici ar putea fi, de fapt, unul cu rate mai mici decat la o alta banca unde imprumutul este luat la o dobanda mai buna. De exemplu, un credit de nevoi personale la Raiffeisen Bank la o dobanda de 14%, si un comision lunar de administrare de 0,33% este mai profitabil decat unul similar la UniCredit, la o dobanda de 12,95% dar un comision lunar de administrare de 0,5%.
Brokerii de credite au observat si ei tendinta bancilor de a ridica sau de a introduce anumite comisioane, motivul fiind, dupa parerea lor, frica bancilor de a da credite riscante, care ar putea ramane neplatite. "Pentru a preveni acordarea unor credite fara acoperire, bancile au ridicat valoarea dobanzilor si a comisioanelor impuse in functie de riscul generat de fiecare tip de produs, si de valuta. Ofertele de creditare in franci elvetieni au fost suspendate, dar au reaparut creditele in dolari. Euro este in continuare valuta preferata", sustine Marina Sterpan, director de comunicare Credit Zone. Ea a precizat ca, in medie, costurile unui imprumut au crescut cu pana la 5% in ultima perioada.
Obtinerea fisei fiscale nu ingreuneaza acordarea creditului
Oficialii bancilor din Romania sustineau ca introducerea de catre BNR a necesitatii prezentarii fisei fiscale de catre cei care vor un credit va ingreuna si mai mult procesul de acordare a imprumutului. In practica, brokerii spun ca dupa aplicarea normelor BNR timpul mediu de obtinere a unui credit a ajuns la circa 40 de zile, de la 30 de zile de la inceputul anului, durata fiind diferita de la banca la banca si de la dosar la dosar. "Trebuie sa subliniem ca la inceputul acestui an, cand nu erau semne de criza, am avut dosare aprobate in doua saptamani de la anumite banci si altele solutionate in mai mult de doua luni. Situatia este aceeasi in aceasta perioada; unele banci nu mai acorda deloc credite, altele sunt chiar expeditive in solutionarea dosarelor. Timpul de raspuns tine de organizarea interna si de flexibilitatea permisa de fiecare banca in parte", explica Sterpan.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall