Taxa pentru masinile second hand va ajunge si la 25.000 euro!
Data publicarii: 08-12-2008 | AutoMarirea taxei auto ii va obliga pe romanii care doresc achizitionarea din strainatate a unei masini rulate sa scoata din buzunar sume cuprinse intre 750 - 4.800 de euro pentru motorizarile cel mai des intalnite, 1.4 si 1.6 litri, indiferent de norma Euro, ajungand pana la 25.000 euro pentru autovehiculele cu propulsoare cu cilindree mare si norme Euro 2!
Potrivit unei ordonante de urgenta emisa ieri de guvern, taxa de poluare se va tripla , incepand cu 15 decembrie, pentru toate autovehiculele care nu corespund minim normelor Euro 5, nu sunt electrice sau hibride, sau au motorizari Euro 4 peste 2.000 de centimetri cubi. Pentru acestea din urma se aplica o taxa chiar daca ele sunt noi.
Cele mai mici taxe vor fi platite pentru modelele Euro 1, Euro 3 fabricate intre anii 2000-2004 si masinile Non Euro produse inainte de 1992. La polul opus, cel mai mult isi golesc buzunarele in vistieria statului cei care achizitioneaza automobile Euro 2 fabricate intre 1996 si 2000.
Conform Mediafax, motorizarile de 1.4 litri vor avea o taxa de 750 de euro in cazul normelor Euro 1. Pentru un motor de aceeasi capacite cilindrica, dar care corespunde Euro 3, taxa va fi de aproape 1.300 de euro, respectiv de 2.200 de euro pentru propulsoarele Non Euro. Un motor de 1.400 centimetri cubi Euro 2 va fi taxat cu aproape 2.800 de euro, cea mai mare valoare dintre toate. Reprezentative pentru acest segment sunt Opel Astra si Volkswagen Golf 3.
In ceea ce priveste vehiculele cu motoare de 1.6 litri, taxa se va ridica la 1.320 euro pentru Euro 1 si 2.180 euro pentru Euro 3. La motorizarile Non Euro taxa va fi de 3.960 euro, iar la cele Euro 2 va depasi cu putin 4.800 de euro.
Cumparatorii de masini second-hand de import echipate cu propulsoare de 2 litri vor plati o taxa de 2.100 de euro pentru masini Euro 1 sau aproximativ 7.700 de euro in cazul motoarelor Euro 2. Opel Vectra B, Volkswagen Passat, BMW Seria 3 si Audi A4 sunt doar cateva dintre masinile pentru care se aplica acest caz, cand taxa de poluare depaseste de 2-3 ori valoarea de achizitie a automobilului.
Pentru un motor de 2 litri Euro 3 taxa va fi de 3.600 euro, iar la Non Euro va ajunge la 6.300 euro.
Pentru o masina Euro 1 cu motor de 3.000 cmc se vor plati aproximativ 6.300 de euro. In cazul in care propulsorul este Euro 3, cuantumul va fi de 9.400 de euro, la Non Euro va ajunge la 19.000 de euro, iar pentru motorizari Euro 2 valoarea depaseste 25.000 de euro, de 10-15 ori mai mult decat valoarea de cumparare!
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut