Taxa pentru masinile second hand va ajunge si la 25.000 euro!
Data publicarii: 08-12-2008 | AutoMarirea taxei auto ii va obliga pe romanii care doresc achizitionarea din strainatate a unei masini rulate sa scoata din buzunar sume cuprinse intre 750 - 4.800 de euro pentru motorizarile cel mai des intalnite, 1.4 si 1.6 litri, indiferent de norma Euro, ajungand pana la 25.000 euro pentru autovehiculele cu propulsoare cu cilindree mare si norme Euro 2!
Potrivit unei ordonante de urgenta emisa ieri de guvern, taxa de poluare se va tripla , incepand cu 15 decembrie, pentru toate autovehiculele care nu corespund minim normelor Euro 5, nu sunt electrice sau hibride, sau au motorizari Euro 4 peste 2.000 de centimetri cubi. Pentru acestea din urma se aplica o taxa chiar daca ele sunt noi.
Cele mai mici taxe vor fi platite pentru modelele Euro 1, Euro 3 fabricate intre anii 2000-2004 si masinile Non Euro produse inainte de 1992. La polul opus, cel mai mult isi golesc buzunarele in vistieria statului cei care achizitioneaza automobile Euro 2 fabricate intre 1996 si 2000.
Conform Mediafax, motorizarile de 1.4 litri vor avea o taxa de 750 de euro in cazul normelor Euro 1. Pentru un motor de aceeasi capacite cilindrica, dar care corespunde Euro 3, taxa va fi de aproape 1.300 de euro, respectiv de 2.200 de euro pentru propulsoarele Non Euro. Un motor de 1.400 centimetri cubi Euro 2 va fi taxat cu aproape 2.800 de euro, cea mai mare valoare dintre toate. Reprezentative pentru acest segment sunt Opel Astra si Volkswagen Golf 3.
In ceea ce priveste vehiculele cu motoare de 1.6 litri, taxa se va ridica la 1.320 euro pentru Euro 1 si 2.180 euro pentru Euro 3. La motorizarile Non Euro taxa va fi de 3.960 euro, iar la cele Euro 2 va depasi cu putin 4.800 de euro.
Cumparatorii de masini second-hand de import echipate cu propulsoare de 2 litri vor plati o taxa de 2.100 de euro pentru masini Euro 1 sau aproximativ 7.700 de euro in cazul motoarelor Euro 2. Opel Vectra B, Volkswagen Passat, BMW Seria 3 si Audi A4 sunt doar cateva dintre masinile pentru care se aplica acest caz, cand taxa de poluare depaseste de 2-3 ori valoarea de achizitie a automobilului.
Pentru un motor de 2 litri Euro 3 taxa va fi de 3.600 euro, iar la Non Euro va ajunge la 6.300 euro.
Pentru o masina Euro 1 cu motor de 3.000 cmc se vor plati aproximativ 6.300 de euro. In cazul in care propulsorul este Euro 3, cuantumul va fi de 9.400 de euro, la Non Euro va ajunge la 19.000 de euro, iar pentru motorizari Euro 2 valoarea depaseste 25.000 de euro, de 10-15 ori mai mult decat valoarea de cumparare!
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri