Angajari doar pe spranceana in 2009
Data publicarii: 10-12-2008 | HR/CarierePonderea firmelor care intentioneaza sa aduca oameni noi in primul trimestru al anului viitor a scazut sub o treime. Companiile specializate recomanda restructurari si pastrarea elitelor.
Ponderea firmelor care intentioneaza sa faca angajari in primul trimestru din 2009 a coborat la 28%, cu patru puncte procentuale sub nivelul aferent perioadei octombrie-decembrie 2008, arata un studiu al Manpower. In acelasi timp a crescut usor ponderea firmelor care anticipeaza diminuarea recrutarilor sau chiar reduceri de personal, de la 11%, cati intentionau sa renunte la angajati in trimestrul patru, la 12% in primele trei luni din 2009.
Informatiile privind previziunea neta de angajare au la baza diferenta dintre procentul de angajatori care anticipeaza, in trimestrul urmator, o crestere a volumului total de recrutari si procentul de angajatori care prevad o scadere.
"Declinul continuu inregistrat in Romania in ceea ce priveste activitatea de angajare nu este o surpriza tinand cont de conditiile actuale inregistrate pe piata in randul companiilor, care isi vor ajusta cu o mai mare atentie angajarile in functie de noua cerere de produse sau servicii pe care le ofera", a declarat directorul general al Manpower Romania, Camelia Stanculescu.
In acelasi timp, companiile de consultanta recomanda firmelor sa declanseze campanii de restructurare, dar sa pastreze angajatii cu adevarat eficienti. Companiile trebuie sa gandeasca planuri de restructurare si o strategie rapida de iesire din criza, dar si sa urmareasca in acelasi timp mentinerea oamenilor buni, care sunt primii tentati sa plece in astfel de momente, a afirmat Speranta Munteanu, senior director la PricewaterhouseCoopers, citata de MEDIAFAX. "In situatii de criza, oamenii buni pleaca primii. Companiile romanesti trebuie sa fie foarte atente. Ei se tin prin comunicare directa, prin implicare in planul de criza, prin metode de compensare care sa corespunda momentului", a explicat Munteanu. Ea a aratat ca in momente de criza specialistii vad atat oportunitati de a incepe afaceri pe cont propriu, dar mai ales sunt atrasi de firmele concurente care anticipeaza din timp nevoia de o noua strategie si au nevoie uneori de oameni din afara pentru a pune in practica restructurarea.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut