Angajari doar pe spranceana in 2009
Data publicarii: 10-12-2008 | HR/CarierePonderea firmelor care intentioneaza sa aduca oameni noi in primul trimestru al anului viitor a scazut sub o treime. Companiile specializate recomanda restructurari si pastrarea elitelor.
Ponderea firmelor care intentioneaza sa faca angajari in primul trimestru din 2009 a coborat la 28%, cu patru puncte procentuale sub nivelul aferent perioadei octombrie-decembrie 2008, arata un studiu al Manpower. In acelasi timp a crescut usor ponderea firmelor care anticipeaza diminuarea recrutarilor sau chiar reduceri de personal, de la 11%, cati intentionau sa renunte la angajati in trimestrul patru, la 12% in primele trei luni din 2009.
Informatiile privind previziunea neta de angajare au la baza diferenta dintre procentul de angajatori care anticipeaza, in trimestrul urmator, o crestere a volumului total de recrutari si procentul de angajatori care prevad o scadere.
"Declinul continuu inregistrat in Romania in ceea ce priveste activitatea de angajare nu este o surpriza tinand cont de conditiile actuale inregistrate pe piata in randul companiilor, care isi vor ajusta cu o mai mare atentie angajarile in functie de noua cerere de produse sau servicii pe care le ofera", a declarat directorul general al Manpower Romania, Camelia Stanculescu.
In acelasi timp, companiile de consultanta recomanda firmelor sa declanseze campanii de restructurare, dar sa pastreze angajatii cu adevarat eficienti. Companiile trebuie sa gandeasca planuri de restructurare si o strategie rapida de iesire din criza, dar si sa urmareasca in acelasi timp mentinerea oamenilor buni, care sunt primii tentati sa plece in astfel de momente, a afirmat Speranta Munteanu, senior director la PricewaterhouseCoopers, citata de MEDIAFAX. "In situatii de criza, oamenii buni pleaca primii. Companiile romanesti trebuie sa fie foarte atente. Ei se tin prin comunicare directa, prin implicare in planul de criza, prin metode de compensare care sa corespunda momentului", a explicat Munteanu. Ea a aratat ca in momente de criza specialistii vad atat oportunitati de a incepe afaceri pe cont propriu, dar mai ales sunt atrasi de firmele concurente care anticipeaza din timp nevoia de o noua strategie si au nevoie uneori de oameni din afara pentru a pune in practica restructurarea.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză