Industria presei scrise ar putea fi decimata in 2009
Data publicarii: 14-12-2008 | MediaIndustria presei scrise ar putea fi decimata in 2009, mai ales in piete dezvoltate, solutia fiind restrictionarea sau reducerea continutului online, in favoarea formatului fizic al publicatiilor, potrivit celui mai recent raport realizat de compania de consultanta Deloitte.
Previziunile deloc optimiste, potrivit carora o publicatie din 10 va fi obligata, anul viitor, sa-si reduca tirajul la mai putin de jumatate sau sa se mute integral pe internet, pentru a nu disparea, sunt cuprinse in raportul "Printul este in pericol", realizat de Deloitte si prezentat de presa britanica.
Potrivit raportului, scaderea veniturilor rezultate din vanzarea spatiului publicitar, cresterea costurilor de productie, dar si starea precara a economiei, ar putea duce la un adevarat dezastru al presei scrise.
Raportul arata ca printul a trecut de la o situatie calificata drept dificila la una imposibila, cu scaderi de 20% a veniturilor din publicitate si de 10% scadere a celor din abonamente.
De asemenea, autorii raportului mai semnaleaza un fapt deloc neglijabil, anume ca publicatiile care au facut mutarea in zona de online nu reusesc nici pe departe sa recupereze pierderile rezultate din scaderea investitiilor in publicitate.
"Daca, in ultima vreme, tendinta publicatiilor a fost de a atrage cat mai multa publicitate, in detrimentul atragerii de abonati, politica va trebui sa fie regandita acum, pentru continutul online. Acest model, bazat pe atragerea de publicitate, nu pare sa mai dea rezultate", se spune in raportul Deloitte.
Pe de alta parte insa, acelasi raport sugereaza publicatiilor o alternativa paradoxala: reducerea semnificativa a activitatii in spatiul online, in avantajului produsului fizic. Raportul foloseste ca exemplu in acest sens piata publicatiilor scrise din Japonia, care controleaza si limiteaza dintotdeauna continutul publicat online si care, datorita acestei politici, inregistreaza acum, in zona presei scrise, pierderi mult mai mici decat SUA sau Europa, ca urmare a crizei economice. Altfel spus, prin restrictionarea sau reducerea continutului publicat pe internet, cititorul interesat de publicatia respectiva este obligat, in final, sa cumpere varianta tiparita.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut