Seful ideal isi recunoaste greselile in fata angajatilor

Data publicarii: 16-12-2008 | HR/Cariere

Conform unui studiu realizat de Krauthammer, angajatii isi pun mari sperante in managementul firmei pentru care lucreaza, dar sunt, in practica, dezamagiti. Desi 91% ar dori ca seful lor sa se implice mai mult in analizarea problemelor ce le intampina, doar 47% au parte de un astfel de manager. Intr-o situatie de conflict, 80% dintre angajati isi doresc sa gaseasca o solutie de compromis impreuna cu seful lor, dar doar jumatate dintre ei au aceasta sansa.

Mai mult, angajatii isi doresc un sef care sa isi recunoasca greselile, sa creeze contextul necesar inainte de a implementa o schimbare si sa accepte obiectii. In realitate, insa, un mic procent dintre sefi sunt, intr-adevar, asa cu isi doresc angajatii.

Conform studiului Krauthammer, in ciuda faptului ca seful pe care angajatii si-l doresc nu corespunde realitatii pe care o traiesc la locul de munca, 70%  dintre repondenti au incredere in managerul lor. Studiul arata clar faptul ca angajatii isi inchipuie drept sef ideal o persoana care ii ajuta, se implica si isi recunoaste greselile. Angajatii inca mai spera, date fiind rezultatele studiului - doar 14% sunt atat de dezamagiti incat sa nu mai creada in seful lor.

Cum ar trebui sa fie seful ideal? Cu siguranta, el are nevoie de multe calitati: trebuie sa fie carismatic, sa fie motivat, sa aiba incredere in colaboratori si o anumita viziune despre viitor. Angajatii viseaza inca la un sef care foloseste argumente pentru a convinge subordonatii, care reuseste sa reduca dezordinea din organizatie sau structura si, nu in ultimul rand, la managerul care isi defineste rolul propriu si anunta subordonatii ce asteapta de la ei. 

Curentul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: