Incepe taierea bugetelor locale de publicitate
Data publicarii: 17-12-2008 | MediaCei mai mari advertiseri in reclamele TV si-au redus drastic investitiile in luna decembrie. In ultima luna, companiile Procter & Gamble, Unilever si L'Oreal si-au redus investitiile in reclame TV. Pentru decembrie, L'Oreal si Unilever si-au anulat comenzile. Un fior rece (fiorul crizei financiare?) a cuprins in aceste zile piata de televiziune din Romania. Cei mai mari consumatori de publicitate TV - Procter & Gamble, Unilever si L'Oreal - au decis sa-si micsoreze drastic cheltuielile publicitare.
Este o decizie dura, fara precedent si surprinzatoare pentru televiziuni care, in aceasta luna, se asteptau sa-si rotunjeasca veniturile. Se stie, decembrie este cea mai aglomerata luna cu reclame pe micile ecrane. Sfarsitul anului 2008 nu va mai respecta acest "obicei".
Cele trei companii au operat "amputari" ale bugetelor de comunicare pe TV pentru a-si micsora costurile. In contextul crizei financiare mondiale, multinationalele sunt foarte atente la maximizarea (si repatrierea) profiturilor pe care le obtin in Romania. Bugetele de comunicare sunt primele "victime" ale acestei strategii.
L'Oreal a renuntat la TV
Pe de alta parte, aceasta decizie, care poate fi inteleasa ca parte a strategiilor de eficientizare a afacerilor, poate reprezenta primul semnal pe care multinationalele il dau pietei TV pentru anul 2009. Cei trei "uriasi" transmit televiziunilor sa fie foarte atente anul viitor in ceea ce priveste politica de preturi.
Altfel spus, multinationalele vor sa-si asigure un ascendent moral (daca se poate spune asa) in negocierile cu posturile TV, care vor avea loc pentru anul 2009, "aratandu-le pisica" inca din decembrie.
Monitorizarile din perioada 1 noiembrie - 9 decembrie 2008 arata foarte clar "reducerea motoarelor publicitare" pentru cei trei clienti.
Numarul de puncte de audienta (GRP'30) obtinute de campaniile pentru brandurile Unilever au scazut cu 70% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In cazul L'Oreal, scaderea a fost de 64%, iar consumul de publicitate al Procter&Gamble s-a micsorat cu 12%.
In primele noua zile ale lunii decembrie, L'Oreal a avut doar 14 spoturi (10 pe Hallmark si 4 pe AXN). Semn clar ca multinationala si-a sistat comenzile. De asemenea, Unilever si-a redus sever consumul la 270 de spoturi. Asta in timp ce Procter&Gamble a comandat 10.069 de clipuri.
Ramona Brad, Director Relatii Externe Balkans Group Procter&Gamble, declara ca bugetul de marketing si comunicare pentru acest sfarsit de an, dar si in 2009 nu va fi din punct de vedere structural semnificativ diferit fata de anii precedenti. "Bugetul va fi, insa, supus eforturilor de optimizare, actiune absolut necesara in contextul economic actual.
Eficientizarea costurilor intr-o perioada in care consumatorul resimte un impact pe puterea lui de cumparare este extrem de importanta pentru P&G", precizeaza reprezentantul companiei. "Alaturi de alte costuri, urmarim eficientizarea maxima a costurilor de advertising", declara Ramona Brad.
Pana la ora inchiderii editiei, nu am primit raspunsuri din partea Unilever si L'Oreal.Decizia celor trei advertiseri de a consuma mai putina publicitate in aceasta luna prevesteste un an 2009 mai sarac in reclame si dificil pentru mass-media.
Cum s-au redus "motoarele publicitatii" (1 nov. - 9 dec. 2008)
L'Oreal a comandat un numar de spoturi cu 74,2% mai mic fata de aceeasi perioada a anului trecut. Nu a consumat niciun spot pe Antena 1, Antena 3, Prima TV, Realitatea TV si Euforia. Din decembrie nu a mai aparut cu niciun spot pe TV.
Numarul de reclame comandate de Unilever a scazut cu 70% fata de perioada 1 noiembrie - 9 decembrie 2007. Nu a consumat reclama pe Antenele grupului Intact si B1 TV. Marcile Knorr, Omo, Rexona, Sunsilk, Dove (gel de dus) nu au fost promovate in perioada 1 noiembrie - 9 decembrie 2008.
Procter&Gamble a inregistrat un volum de spoturi cu 4,6% mai mic decat in perioada 1 noiembrie - 9 decembrie 2007.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză