Romanii iau cadouri in ultima clipa
Data publicarii: 18-12-2008 | DiverseCinci milioane de barbati din Europa Centrala si de Est incep "vanatoarea de cadouri" chiar in ziua de Craciun, releva un studiu realizat de GE Money. 53% din ei petrec mai putin de patru ore la cumparaturi, incluzand aici si drumul pana la magazin si inapoi. Maghiarii si cehii par a fi cei mai chibzuiti, 75%, respectiv 67% din ei cumparand cadourile de Craciun cu cel putin o luna inainte.
Potrivit studiului GE Money, anul acesta romanii si-au propus sa cheltuiasca in medie 119 euro de persoana pentru cadouri, o suma comparabila cu cea pe care isi amintesc ca au cheltuit-o in acelasi scop anul trecut. In Romania, barbatii estimeaza ca vor cheltui in medie 136 de euro, cu circa 25% mai mult decat femeile. Romanii cu varsta cuprinsa intre 30 si 39 de ani si-au planificat anul acesta cel mai mare buget de cadouri (172 euro), mai mult decat dublu fata de conationalii lor cu varsta peste 50 de ani (80 euro).
Cehii sunt printre cei mai darnici si petrec cel mult timp la cumparaturi
Potrivit aceleiasi cercetari, romanii vor cumpara - in medie - cadouri de Craciun pentru patru persoane, spre deosebire de maghiari si cehi, pentru care lista este mult mai lunga, de opt si respectiv sapte persoane.
In consecinta, si timpul petrecut la cumparaturi difera de la o tara la alta: daca romanii au nevoie de aproximativ cinci ore pentru a alege cadourile pentru cei dragi, rusii si maghiarii petrec in jur de 11 ore la cumparaturi, iar cehii conduc detasat, cu o medie de 14 ore, dar si un buget de cadouri pe masura (327 euro).
In Romania, cei mai decisi cumparatori sunt varstnicii, 27% din respondentii cu varsta peste 50 de ani declarand ca au nevoie de mai putin de o ora pentru a cumpara cadourile. In acelasi timp, barbatii sunt mai rapizi decat femeile cand e vorba de cumparaturile de sarbatori.
Romanii cumpara cadourile de sarbatori pe ultima suta de metri
Aparent organizati, romanii intocmesc liste de cumparaturi si se bazeaza pe cunostintele pe care le au despre cei carora vor sa le cumpere cadouri, dar urmaresc sa se incadreze si in buget. Totusi, ei lasa cumparaturile pe ultima suta de metri, 58% din respondenti afirmand ca incep sa caute cadouri in ultima saptamana de dinainte de Craciun.
In privinta ideilor de cadouri, romanii par a fi mai putin inventivi - asemenea polonezilor -, cumparand de obicei haine si cosmetice sau, in cazul copiilor, jucarii. Doar 10% din conationalii nostri le daruiesc sotiilor/ partenerelor bijuterii, acestea reprezentand cadoul preferat de letoni (28%).
Unde mergem la cumparaturi de Craciun?
In proportie de 65%, romanii participanti la sondaj au declarat ca aleg magazinul de unde cumpara cadourile in functie de preturile practicate, dar si de orarul de lucru, tinerii in mod special preferandu-le pe cele deschise pana tarziu.
Procentul celor care aleg sa mearga la cumparaturi de Craciun in strainatate este inca foarte mic: 83% din romani nu au facut inca niciodata acest lucru, si doar 7% iau in calcul alternativa cumparaturilor in alta tara.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri