Romanii iau cadouri in ultima clipa
Data publicarii: 18-12-2008 | DiverseCinci milioane de barbati din Europa Centrala si de Est incep "vanatoarea de cadouri" chiar in ziua de Craciun, releva un studiu realizat de GE Money. 53% din ei petrec mai putin de patru ore la cumparaturi, incluzand aici si drumul pana la magazin si inapoi. Maghiarii si cehii par a fi cei mai chibzuiti, 75%, respectiv 67% din ei cumparand cadourile de Craciun cu cel putin o luna inainte.
Potrivit studiului GE Money, anul acesta romanii si-au propus sa cheltuiasca in medie 119 euro de persoana pentru cadouri, o suma comparabila cu cea pe care isi amintesc ca au cheltuit-o in acelasi scop anul trecut. In Romania, barbatii estimeaza ca vor cheltui in medie 136 de euro, cu circa 25% mai mult decat femeile. Romanii cu varsta cuprinsa intre 30 si 39 de ani si-au planificat anul acesta cel mai mare buget de cadouri (172 euro), mai mult decat dublu fata de conationalii lor cu varsta peste 50 de ani (80 euro).
Cehii sunt printre cei mai darnici si petrec cel mult timp la cumparaturi
Potrivit aceleiasi cercetari, romanii vor cumpara - in medie - cadouri de Craciun pentru patru persoane, spre deosebire de maghiari si cehi, pentru care lista este mult mai lunga, de opt si respectiv sapte persoane.
In consecinta, si timpul petrecut la cumparaturi difera de la o tara la alta: daca romanii au nevoie de aproximativ cinci ore pentru a alege cadourile pentru cei dragi, rusii si maghiarii petrec in jur de 11 ore la cumparaturi, iar cehii conduc detasat, cu o medie de 14 ore, dar si un buget de cadouri pe masura (327 euro).
In Romania, cei mai decisi cumparatori sunt varstnicii, 27% din respondentii cu varsta peste 50 de ani declarand ca au nevoie de mai putin de o ora pentru a cumpara cadourile. In acelasi timp, barbatii sunt mai rapizi decat femeile cand e vorba de cumparaturile de sarbatori.
Romanii cumpara cadourile de sarbatori pe ultima suta de metri
Aparent organizati, romanii intocmesc liste de cumparaturi si se bazeaza pe cunostintele pe care le au despre cei carora vor sa le cumpere cadouri, dar urmaresc sa se incadreze si in buget. Totusi, ei lasa cumparaturile pe ultima suta de metri, 58% din respondenti afirmand ca incep sa caute cadouri in ultima saptamana de dinainte de Craciun.
In privinta ideilor de cadouri, romanii par a fi mai putin inventivi - asemenea polonezilor -, cumparand de obicei haine si cosmetice sau, in cazul copiilor, jucarii. Doar 10% din conationalii nostri le daruiesc sotiilor/ partenerelor bijuterii, acestea reprezentand cadoul preferat de letoni (28%).
Unde mergem la cumparaturi de Craciun?
In proportie de 65%, romanii participanti la sondaj au declarat ca aleg magazinul de unde cumpara cadourile in functie de preturile practicate, dar si de orarul de lucru, tinerii in mod special preferandu-le pe cele deschise pana tarziu.
Procentul celor care aleg sa mearga la cumparaturi de Craciun in strainatate este inca foarte mic: 83% din romani nu au facut inca niciodata acest lucru, si doar 7% iau in calcul alternativa cumparaturilor in alta tara.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday