Cum obtin romanii informatii despre ofertele de finantare

Data publicarii: 23-12-2008 | Finante-Banci

Brokerul de credite Credit Team a realizat in intervalul iunie-august 2008, un studiu de piata cu privire la modul in care romanii se informeaza atunci cand au nevoie de finantare din partea unei institutii de profil.

Studiul s-a desfasurat pe baza de chestionare aplicate unui esantion de 1840 respondenti din mediul urban (clienti si non-clienti ai companiei), cu varsta cuprinsa intre 20-60 de ani si acopera 14 judete, din fiecare regiune a tarii, marja de eroare fiind de 0,6%, potrivit unui comunicat al firmei. 

Conform cercetarii, 30% dintre respondenti prefera sa mearga direct la o institutie de profil pentru a obtine informatii referitoare la piata creditarii pe care sa le foloseasca in interes personal. 28% admit faptul ca dezbat asemenea subiecte cu apropiatii (rude, prieteni, colegi), 21% au mentionat ca prefera sa se informeze singuri, cautand informatiile disponibile online, 12% declara ca primesc informatii prin intermediul materialelor promotionale (flyere, pliante, brosuri, panouri publicitare), 6% considera ca pot extrage informatiile din programele de televiziune, 3% au mentionat ca se informeaza din programele radio. 

Intrebati daca doresc sa primeasca informatii periodice referitoare la oportunitatile de finantare existente pe piata, 63% dintre romani au raspuns afirmativ, 24% s-au aratat indecisi, 13% si-au manifestat dezinteresul pentru o astfel de posibilitate.

Din studiul efectuat a rezultat ca, pentru tipul de activitate desfasurata, reclama radio si prezenta in spatiul online sunt cele mai eficiente metode de promovare destinate publicului extern cu caracteristicile mentionate anterior.

George Trifu