Viitorul suna bine pentru mediul on-line
Data publicarii: 29-12-2008 | MediaIn 2009, piata de publicitate on-line ar putea ajunge la suma de 20 milioane de euro. Previziunile pentru anul viitor arata ca industria on-line va fi mai putin afectata de criza financiara, in comparatie cu celelalte suporturi de comunicare. Internetul a fost mai mereu privit ca veriga cea mai slaba, chiar daca este unul dintre cele mai dinamice si mai ieftine suporturi de comunicare media. In 2008 insa, industria on-line autohtona a cunoscut o dezvoltare destul de spectaculoasa.
Blogosfera s-a aglomerat de platforme on-line targetate si realizate profesionist, iar spatiul publicitar de pe site-uri a inceput sa se vanda prin intermediul unor regii independente (BOOM, AdEvolution) sau integrate in cadrul trusturilor media (Intact Interactive - Intact, F5X Media - Realitatea-Catavencu).
In plus, anul 2008 a fost plin de evenimente: vanzarea de publicitate pentru platformele Hi5 si Yahoo, investitiile omului de afaceri francez Alexis Bonte in platformele Trilulilu si e-Republik sau fuziunea de acum aproape doua luni dintre Kinecto si agentia de publicitate Tempo.
La inceputul acestui an, specialistii estimau ca volumul de publicitate on-line pe piata din Romania va ajunge la aproape 14 milioane de euro. Potrivit studiului IAB/PwC, piata de internet autohtona a atins in primele sase luni ale anului 2008 suma de aproximativ noua milioane de euro.
Mai multe platforme virtuale
Despre ce se va intampla anul viitor, specialistii on-line precizeaza ca piata de internet din Romania se va segmenta din ce in ce mai mult din punctul de vedere al publisherilor puternici, care vor pune accent atat pe dezvoltarea platfomelor on-line, cat si pe vanzarea spatiilor de publicitate in mod direct.
"In mod sigur, internetul va fi si el «lovit», insa in loc sa se inregistreze o crestere de 40-60% in 2009, fata de 2008, internetul va inregistra doar o crestere de maximum 20%.
Prin urmare, internetul va fi avantajat, dar nu pe cat ar merita sa fie", precizeaza Alex Visa, Managing Partner HyperActive.
Si Calin Fusu, directorul general Neogen, crede ca internetul isi va incetini evolutia, insa nu va stagna, estimand pentru anul viitor o crestere de 40%.
Motivul pentru care criza nu va lovi atat de puternic piata on-line consta tocmai in faptul ca este inca un domeniu care se dezvolta.
Clement Nicolaescu, director de marketing la ARBOinteractive, precizeaza ca piata de publicitate on-line va creste la nivelul volumului de mesaje vehiculate, insa in anul care urmeaza evolutia va fi mai mica.
In ceea ce priveste categoriile de produse care se vor promova pe internet, Alex Visa crede ca vom vedea reclame la telefonia mobila, imobiliare si automobile.
Clement Nicolaescu este de parere ca majoritatea produselor si serviciilor care vor resimti criza financiara mai puternic vor cauta modalitati mai eficiente de comunicare, iar unul dintre aceste suporturi este internetul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private