Momentele de rascruce din publicitatea locala
Data publicarii: 31-12-2008 | MediaAnul acesta a fost animat de miscari importante in industria de advertising. Lumea publicitatii romanesti a fost marcata de mutari de conturi de media sau creatie, concedieri de oameni, si chiar inchideri de agentii de publicitate.
Inca de la inceputul acestui an divizia de PR a agentiei de publicitate Tempo a devenit Rogalski Grigoriu, o firma de PR cu personalitate juridica. Aceasta avea sa fie prima mutare dintr-o lunga serie de schimbari pe care le-a realizat Dragos Grigoriu, director general al grupului Tempo. Tot Grigoriu a vandut catre grupul international Aegis, Tempo Media, care va deveni Vizeum.
Doua dintre cele mai interesante mutari ale acestui an au fost "ruperea" parteneriatelor unor retele multinationale cu agentii locale. In vara acestui an, grupul Scholz&Friends a anuntat ca renunta la colaborarea pe care o avea cu agentia GAV condusa de Lucian Georgescu.
Doua retele au rupt parteneriatele locale
Unul dintre motivele care au stat la baza despartirii GAV de reteaua nemteasca, a fost incheierea unei aliante strategice intre LOWE si Scholtz & Friends la nivel international. Si aceasta nu este singura "despartire" din publicitate. Reteaua Young & Rubicam a decis incheierea parteneriatului cu firma Team Advertising incepand din ianuarie 2009. Potrivit unor informatii din piata, cel mai probabil Young se va "alia" cu Tempo Advertising.
Ca o consecinta a ruperii Young & Rubicam de Team Advertising, mai multi clienti pe care agentia ii gestiona au trecut in portofoliul altor firme de media. Astfel, Danone si Colgate Palmolive, doi dintre cei mai importanti advertiseri, vor fi gestionati, pe partea de media, de Mediaedge:cia, parte a grupului WPP. La capitolul mutari de conturi de creatie publicitara s-a numarat si Orange care, la inceputul acestui an, a decis sa nu mai prelungeasca contractul cu agentia de creatie Leo Burnett alegand Publicis. Decizia a avut ca efect concedierea a aproximativ 15 oameni din agentie, in frunte cu Adrian Preda, care la momentul respectiv era director de creatie si se ocupa de contul respectiv.
Odata cu Preda, a parasit agentia si Emilian Arsenoai- ei, cel de-al doilea sef de creatie al agentiei. Amandoi au acceptat oferta de a conduce departamentul de creatie al agentiei Tempo Advertising. Insa, Arsenoaiei a demisionat dupa patru luni, alegand calea antreprenoriatului alaturi de Razvan Matasel, fostul sef de strategie al Leo Burnett.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private