Momentele de rascruce din publicitatea locala
Data publicarii: 31-12-2008 | MediaAnul acesta a fost animat de miscari importante in industria de advertising. Lumea publicitatii romanesti a fost marcata de mutari de conturi de media sau creatie, concedieri de oameni, si chiar inchideri de agentii de publicitate.
Inca de la inceputul acestui an divizia de PR a agentiei de publicitate Tempo a devenit Rogalski Grigoriu, o firma de PR cu personalitate juridica. Aceasta avea sa fie prima mutare dintr-o lunga serie de schimbari pe care le-a realizat Dragos Grigoriu, director general al grupului Tempo. Tot Grigoriu a vandut catre grupul international Aegis, Tempo Media, care va deveni Vizeum.
Doua dintre cele mai interesante mutari ale acestui an au fost "ruperea" parteneriatelor unor retele multinationale cu agentii locale. In vara acestui an, grupul Scholz&Friends a anuntat ca renunta la colaborarea pe care o avea cu agentia GAV condusa de Lucian Georgescu.
Doua retele au rupt parteneriatele locale
Unul dintre motivele care au stat la baza despartirii GAV de reteaua nemteasca, a fost incheierea unei aliante strategice intre LOWE si Scholtz & Friends la nivel international. Si aceasta nu este singura "despartire" din publicitate. Reteaua Young & Rubicam a decis incheierea parteneriatului cu firma Team Advertising incepand din ianuarie 2009. Potrivit unor informatii din piata, cel mai probabil Young se va "alia" cu Tempo Advertising.
Ca o consecinta a ruperii Young & Rubicam de Team Advertising, mai multi clienti pe care agentia ii gestiona au trecut in portofoliul altor firme de media. Astfel, Danone si Colgate Palmolive, doi dintre cei mai importanti advertiseri, vor fi gestionati, pe partea de media, de Mediaedge:cia, parte a grupului WPP. La capitolul mutari de conturi de creatie publicitara s-a numarat si Orange care, la inceputul acestui an, a decis sa nu mai prelungeasca contractul cu agentia de creatie Leo Burnett alegand Publicis. Decizia a avut ca efect concedierea a aproximativ 15 oameni din agentie, in frunte cu Adrian Preda, care la momentul respectiv era director de creatie si se ocupa de contul respectiv.
Odata cu Preda, a parasit agentia si Emilian Arsenoai- ei, cel de-al doilea sef de creatie al agentiei. Amandoi au acceptat oferta de a conduce departamentul de creatie al agentiei Tempo Advertising. Insa, Arsenoaiei a demisionat dupa patru luni, alegand calea antreprenoriatului alaturi de Razvan Matasel, fostul sef de strategie al Leo Burnett.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara