Criza forteaza presa sa devina un business
Data publicarii: 07-01-2009 | MediaScenariul cheltuielilor din publicitatea romaneasca distribuie, anul acesta, in rolurile principale televiziunea, radioul si internetul, in vreme ce revistele si ziarele trebuie sa caute solutii inteligente de supravietuire.
In cel mai fericit caz, 2009 va fi, din punctul de vedere al pietei media, la acelasi nivel cu cel consemnat in anul precedent, adica undeva in jurul valorii de jumatate de miliard de euro. Iar daca, teoretic, piata stagneaza, practic, furnizorii de spatiu de publicitate, fie ca sunt televiziuni, radiouri, ziare sau reviste independente, fie ca sunt trusturi, se confrunta cu venituri din publicitate in scadere. "Diminuarea bugetelor din advertising va insemna scaderea dramatica a veniturilor pentru toate canalele media in acest an. Vor fi afectate atat canalele care depind exclusiv de publicitate, precum TV, radio sau internet, cat si ziarele si revistele. Tendinta este de a taia mai intai din procentul alocat presei", considera Aura Iordan, fondator Media Management Institute. Ea spune ca in presa romaneasca exista doar cateva reviste si doua-trei ziare profitabile, in timp ce restul titlurilor se confruntau cu pierderi inca dinainte de criza si este de asteptat ca acestea sa continue sa piarda bani.
Integral in Capital
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024