Cine mai face teambuilding in perioada de criza
Data publicarii: 14-01-2009 | HR/CariereEvenimentele organizate de companii pentru angajati, precum calatoriile sau programele de tip teambuilding, se numara printre primele beneficii la care companiile renunta in situatii de criza. Totusi, firmele care vor sa-si pastreze angajatii performanti si au planuri de afaceri pe termen mediu si lung continua sa ofere acest tip de beneficii, iar piata beneficiilor non-financiare va continua sa creasca in acest an, insa ritmul de crestere va fi cu 15% mai mic, comparativ cu anul trecut, spun specialistii in training.
Potrivit acestora, firmele care apeleaza cel mai mult la astfel de beneficii provin din domeniul farmaceutic, din asigurari sau telecom. "Pentru firmele care, in aceste momente, se repliaza si isi creeaza planuri pe termen mediu si lung, dezvoltarea resurselor umane si investitiile in marketing devin prioritati. O viziune noua a businessului, replierea si schimbarea strategiei la nivel organizational pot fi sustinute printr-un program de teambuilding", spune Ionut Tarcea, consultant al firmei de training Ascendis. Una dintre prioritatile firmelor de pe piata locala este aceea de a-si defini oamenii-cheie, angajatii capabili sa faca fata efectelor crizei si de a-i pregati in managementul schimbarii.
"Managementul concertat al schimbarii la nivelul intregii organizatii si sustinerea unui mesaj pozitiv sunt factori-cheie ai succesului. Una dintre caile cele mai simple pentru transmiterea acestui mesaj este teambuildingul", adauga Ionut Tarcea. Pe piata locala, beneficiile non-financiare cel mai des utilizate sunt evenimentele speciale, iar cel mai putin utilizate sunt beneficiile de tip "experiente". "Beneficiile de tip "experiente", precum calatoriile in locatii deosebite, sunt costisitoare ca pret pentru fiecare persoana, dar dau rezultatele cele mai bune", spune Mihai Prisecaru, managing director al firmei Roddia, companie care ofera servicii de motivare non-financiara.
O calatorie poate costa intre 1.500 si 6.000 de euro de persoana, in functie de destinatia aleasa de companie. Piata de beneficii non-financiare pe segmentul interactiunii, din Romania, era estimata anul trecut la 150 milioane de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD