Cine mai face teambuilding in perioada de criza
Data publicarii: 14-01-2009 | HR/CariereEvenimentele organizate de companii pentru angajati, precum calatoriile sau programele de tip teambuilding, se numara printre primele beneficii la care companiile renunta in situatii de criza. Totusi, firmele care vor sa-si pastreze angajatii performanti si au planuri de afaceri pe termen mediu si lung continua sa ofere acest tip de beneficii, iar piata beneficiilor non-financiare va continua sa creasca in acest an, insa ritmul de crestere va fi cu 15% mai mic, comparativ cu anul trecut, spun specialistii in training.
Potrivit acestora, firmele care apeleaza cel mai mult la astfel de beneficii provin din domeniul farmaceutic, din asigurari sau telecom. "Pentru firmele care, in aceste momente, se repliaza si isi creeaza planuri pe termen mediu si lung, dezvoltarea resurselor umane si investitiile in marketing devin prioritati. O viziune noua a businessului, replierea si schimbarea strategiei la nivel organizational pot fi sustinute printr-un program de teambuilding", spune Ionut Tarcea, consultant al firmei de training Ascendis. Una dintre prioritatile firmelor de pe piata locala este aceea de a-si defini oamenii-cheie, angajatii capabili sa faca fata efectelor crizei si de a-i pregati in managementul schimbarii.
"Managementul concertat al schimbarii la nivelul intregii organizatii si sustinerea unui mesaj pozitiv sunt factori-cheie ai succesului. Una dintre caile cele mai simple pentru transmiterea acestui mesaj este teambuildingul", adauga Ionut Tarcea. Pe piata locala, beneficiile non-financiare cel mai des utilizate sunt evenimentele speciale, iar cel mai putin utilizate sunt beneficiile de tip "experiente". "Beneficiile de tip "experiente", precum calatoriile in locatii deosebite, sunt costisitoare ca pret pentru fiecare persoana, dar dau rezultatele cele mai bune", spune Mihai Prisecaru, managing director al firmei Roddia, companie care ofera servicii de motivare non-financiara.
O calatorie poate costa intre 1.500 si 6.000 de euro de persoana, in functie de destinatia aleasa de companie. Piata de beneficii non-financiare pe segmentul interactiunii, din Romania, era estimata anul trecut la 150 milioane de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private