Cine mai face teambuilding in perioada de criza
Data publicarii: 14-01-2009 | HR/CariereEvenimentele organizate de companii pentru angajati, precum calatoriile sau programele de tip teambuilding, se numara printre primele beneficii la care companiile renunta in situatii de criza. Totusi, firmele care vor sa-si pastreze angajatii performanti si au planuri de afaceri pe termen mediu si lung continua sa ofere acest tip de beneficii, iar piata beneficiilor non-financiare va continua sa creasca in acest an, insa ritmul de crestere va fi cu 15% mai mic, comparativ cu anul trecut, spun specialistii in training.
Potrivit acestora, firmele care apeleaza cel mai mult la astfel de beneficii provin din domeniul farmaceutic, din asigurari sau telecom. "Pentru firmele care, in aceste momente, se repliaza si isi creeaza planuri pe termen mediu si lung, dezvoltarea resurselor umane si investitiile in marketing devin prioritati. O viziune noua a businessului, replierea si schimbarea strategiei la nivel organizational pot fi sustinute printr-un program de teambuilding", spune Ionut Tarcea, consultant al firmei de training Ascendis. Una dintre prioritatile firmelor de pe piata locala este aceea de a-si defini oamenii-cheie, angajatii capabili sa faca fata efectelor crizei si de a-i pregati in managementul schimbarii.
"Managementul concertat al schimbarii la nivelul intregii organizatii si sustinerea unui mesaj pozitiv sunt factori-cheie ai succesului. Una dintre caile cele mai simple pentru transmiterea acestui mesaj este teambuildingul", adauga Ionut Tarcea. Pe piata locala, beneficiile non-financiare cel mai des utilizate sunt evenimentele speciale, iar cel mai putin utilizate sunt beneficiile de tip "experiente". "Beneficiile de tip "experiente", precum calatoriile in locatii deosebite, sunt costisitoare ca pret pentru fiecare persoana, dar dau rezultatele cele mai bune", spune Mihai Prisecaru, managing director al firmei Roddia, companie care ofera servicii de motivare non-financiara.
O calatorie poate costa intre 1.500 si 6.000 de euro de persoana, in functie de destinatia aleasa de companie. Piata de beneficii non-financiare pe segmentul interactiunii, din Romania, era estimata anul trecut la 150 milioane de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București