Brokerii de credit s-au apucat si de alte businessuri

Data publicarii: 16-01-2009 | Afaceri

De la depozite si carduri la asigurari si POS-uri, brokerii isi extind portofoliile pentru a compensa efectele inghetului creditarii. "Incepand cu anul in curs, compania noastra intermediaza si produse financiar-bancare non-credit: depozite la scadenta, depozite cu dobanda progresiva, POS-uri, carduri de debit, conturi de economii, spune Roxana Gavrila, director de marketing la Credit Team, liderul pietei de brokeraj de credit.
 
O strategie asemanatoare abordeaza si locul doi din piata de profil, Kiwi Finance. "Kiwi Finance este o companie de consultanta si servicii financiare, strategia noastra este sa construim si sa extindem pachetele financiare si cu alte produse intr-un mod sustenabil si profesionist. Cele 4 componente de buget sunt: creditare, economisire, investitii si fiscalitate", ne-a spus si Anca Bidian, director general la Kiwi Finance.
 
Un alt jucator important de pe piata, Ipoteci Direct, a decis in urma cu doua zile sa isi extinda portofoliul de produse prin perfectarea unor intelegeri cu trei dintre cele mai importante companii de asigurari din Romania, potrivit Ralucai Dobre, analist la brokerul de credit.

Si brokeri mai mici, cum ar fi Finzoom, distribuie deja asigurari generale.
 
Brokerii nu vor renunta insa la activitatea principala, aceea de intermediere de credite, si spun ca isi vor folosi reteaua de agentii pentru a promova paralel si noile produse. "Aceste produse se vor alatura portofoliului destinat brokerajului de credite, ceea ce inseamna extinderea portofoliului de intermediere detinut de Credit Team dincolo de sfera produselor de creditare. Totodata, Credit Team pune la dispozitia unui agent de asigurare o serie de facilitati logistice aferente retelei sale, in vederea prezentarii produselor de asigurare-reasigurare in locuri deja cunoscute publicului", explica Roxana Gavrila. Exista insa si riscuri in cazul in care noul portofoliu nu este administrat corespunzator. "Suplimentarea portofoliului cu alte produse este o solutie de avarie care daca nu este bine pregatita risca sa esueze inainte de implementare. Iar ca singura masura, nu cred ca este solutia salvatoare in criza... riscul este sa se transforme o industrie de servicii de brokeraj in vanzatori de orice se poate sau nu se poate vinde", puncteaza Anca Bidian.

Integral in Cotidianul