Cresteri in publicitate la nivel mondial, in ciuda crizei
Data publicarii: 17-01-2009 | MediaInvestitiile in publicitate la nivel mondial au inregistrat, in intervalul iulie - septembrie 2008, o crestere de 2,9% fata de aceeasi perioada din 2007, in ciuda crizei financiare, potrivit unui studiu al companiei Nielsen, citat de presa britanica.
Studiul AdView Pulse arata ca pietele care au determinat dinamici pozitive pentru al treilea trimestru de anul trecut sunt China, Hong Kong si Indonezia, unde au fost inregistrate cresteri de pana la 16,9%.
In Europa, chiar daca sase dintre cele 10 tari europene incluse in studiu au fost marcate, in perioada analizata, de diamici pozitive, piata de advertising a inregistrat, la nivel continental, o scadere de 5,9%. "Se pare ca, in Europa, investitorii in publicitate sunt mult mai rezervati, efectele crizei fiind evidente, mai ales in tari precum Spania si Turcia", a spus reprezentantul Nielsen, Michele Strazzera.
In Statele Unite, piata de publicitate a crescut cu 3,1%, in principal datorita Jocurilor Olimpice si pregatirilor pentru campania electorala privind alegerile prezidentiale din noiembrie.
Potrivit aceluiasi studiu, canalele media care, in perioada analizata, au avut cel mai mult de castigat de pe urma crizei sunt televiziunea si radioul, in timp ce zona de print a pierdut aproape 2%, la nivel global.
Pentru 2009, previziunile specialistilor privind incasarile din publicitate la nivel mondial sunt negative. Astfel, piata ar urma sa atinga cele mai mici valori din ultimii opt ani. Din 2010, se anticipeaza ca televiziunile vor atrage sume record din publicitate, datorita reconstruirii brandurilor afectate de criza.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday