Cresteri in publicitate la nivel mondial, in ciuda crizei
Data publicarii: 17-01-2009 | MediaInvestitiile in publicitate la nivel mondial au inregistrat, in intervalul iulie - septembrie 2008, o crestere de 2,9% fata de aceeasi perioada din 2007, in ciuda crizei financiare, potrivit unui studiu al companiei Nielsen, citat de presa britanica.
Studiul AdView Pulse arata ca pietele care au determinat dinamici pozitive pentru al treilea trimestru de anul trecut sunt China, Hong Kong si Indonezia, unde au fost inregistrate cresteri de pana la 16,9%.
In Europa, chiar daca sase dintre cele 10 tari europene incluse in studiu au fost marcate, in perioada analizata, de diamici pozitive, piata de advertising a inregistrat, la nivel continental, o scadere de 5,9%. "Se pare ca, in Europa, investitorii in publicitate sunt mult mai rezervati, efectele crizei fiind evidente, mai ales in tari precum Spania si Turcia", a spus reprezentantul Nielsen, Michele Strazzera.
In Statele Unite, piata de publicitate a crescut cu 3,1%, in principal datorita Jocurilor Olimpice si pregatirilor pentru campania electorala privind alegerile prezidentiale din noiembrie.
Potrivit aceluiasi studiu, canalele media care, in perioada analizata, au avut cel mai mult de castigat de pe urma crizei sunt televiziunea si radioul, in timp ce zona de print a pierdut aproape 2%, la nivel global.
Pentru 2009, previziunile specialistilor privind incasarile din publicitate la nivel mondial sunt negative. Astfel, piata ar urma sa atinga cele mai mici valori din ultimii opt ani. Din 2010, se anticipeaza ca televiziunile vor atrage sume record din publicitate, datorita reconstruirii brandurilor afectate de criza.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall