Locuri de munca in telecomunicatii

Data publicarii: 19-01-2009 | HR/Cariere

Joburi disponibile sunt in general pentru pozitii ca reprezentant vanzari, dispecer, tehnician si inginer. In aproape toate orasele tarii sunt locuri de munca in domeniul telecomunicatiilor, chiar daca, potrivit specialistilor, ritmul angajarilor nu mai este asa de sustinut. Charlie Crocker, CEO al companiei Barnett McCall Recruitment, apreciaza insa ca prin martie acest aspect se va reglementa. Totodata, el considera ca va creste semnificativ cererea de candidati pentru pozitii specializate, pentru profesionisti care sa asigure eficienta operationala. In momentul de fata, cele mai multe oferte sunt in Bucuresti, Timisoara, Baia-Mare, Cluj-Napoca, Bihor, Deva, Resita, Brasov, Bacau, Ploiesti, Buzau, Targoviste, Giurgiu, Sibiu si Galati.

Posturi disponibile sunt in general pentru pozitii ca reprezentant vanzari, dispecer, inginer. Angajari se fac la Romtelecom, UPC, Ericsson, Cosmote si Orange. Ionela Flavia Tioc, director la divizia recrutare&managementul talentelor la Romtelecom, membru in HR Club, estimeaza ca unitatea isi va mari echipa cu 150 de noi colegi. Si Orange Romania recruteaza noi angajati. "Vom continua sa atragem candidati cu potential ridicat pentru a raspunde nevoilor businessului, fie ca discutam de departamentele comerciale, fie de cele de suport. Pe termen lung, vom continua sa oferim burse studentilor, incercand sa atragem cei mai talentati absolventi", spune Alexandru Andrief, HR business partner la Orange Romania, membru HR Club.

Ce va intreaba la interviu

Daca acum cativa ani, spun oficialii Cosmote, candidatul venea, isi depunea CV-ul, enunta pretentiile financiare si astepta un raspuns, astazi doritorii de joburi trebuie sa treaca printr-o serie de interviuri teoretice si practice, in functie de domeniul de activitate.

La Ericsson, spre exemplu, candidatii sunt evaluati de agentiile de recrutare (conform unor fise de post) si apoi de reprezentanti ai companiei. "

La primul interviu in cadrul firmei candidatii sunt testati tehnic potrivit experientei declarate si specificatiilor fisei de post. De asemenea, ne intereseaza aspecte precum motivatia si potentialul de invatare. Toate interviurile sunt in engleza, aceasta fiind limba oficiala a companiei", spune Horia Toader, director de resurse umane la Ericsson Romania, membru HR Club.

Recrutarea difera destul de mult in functie de profilul jobului. Poate fi vorba despre un test tehnic, un studiu de personalitate, un interviu semistructurat cu managerul departamentului si specialistul de resurse umane.

"Noi alegem instrumentele pe care le folosim sau echipa de interviu in functie de nivelul de expertiza si competentele pe care ne propunem sa le analizam pentru o anumita pozitie", precizeaza Alexandru Andrief, de la Orange. Pentru functiile de management procesul este mult mai complex, avand loc mai multe etape de interviuri.

Traininguri si avansare rapida

Printre beneficiile pe care le au angajatii marilor companii de telefonie se numara avansarea rapida si dezvoltarea personala. In plus, angajatii beneficiaza de schimburi de experienta cu alti salariati din diferite orase, traininguri specializate, asigurari medicale private, abonamente la sala de sport, bonuri de masa, telefon de serviciu si abonamente de telefonie mobila.

Variante: Unde puteti trimite CV-ul

La e-mail hrdevelopment@romtelecom.ro (pentru Romtelecom).

La e-mail etr.hr@ericsson.com (pentru Ericsson).

La e-mail cariere@upc.ro (pentru UPC).

Direct la www.orange.ro/jobs/  (pentru Orange).

La e-mail jobs@cosmote.ro (pentru Cosmote).

Romania Libera