Internetul are frisoane din cauza crizei
Data publicarii: 21-01-2009 | MediaOamenii din online sunt prudenti cand vine vorba de publicitatea in 2009. Din cauza scaderii bugetelor de publicitate, televiziunile vor incerca in 2009 "sa muste" cote cat mai mari din publicitatea alocata celorlalte suporturi media.
Criza economica ii face pe specialistii internetului sa adopte o atitudine prudenta in ceea ce priveste estimarile investitiilor publicitare din anul 2009. Luni seara, la reuniunea Web Club a oamenilor din industria online, putini vorbitori s-au incumetat sa faca predictii. Marius Pahomi, Interaction Business Development Manager Mediaedge:cia, a fost singurul optimist: investitiile in publicitatea online vor creste cu 25% fata de anul 2008.
Dilema: reclame in print sau in online
Pahomi crede ca celelalte canale de comunicare vor cunoaste cresteri procentuale, dar mai mici decat online-ul. Astfel, televiziunea va creste cu 5 - 10%, radioul cu 10%, in timp ce outdoor-ul va stagna. Pahomi estimeaza ca presa scrisa va avea cel mai mult de suferit, inregistrand o scadere de 10%.
El a mai spus ca exista clienti care au o dilema: sa investeasca in print sau in online? In 2009, companiile imobiliare, financiar-bancare si auto vor investi mai putin in publicitate, insa industria de comunicare va fi sustinuta de producatorii de bunuri de larg consum, bauturi, telecom si medicamente.
Mai toti specialistii din online se agata de speranta ca multi dintre clientii care vizeaza eficientizarea costurilor de marketing se vor indrepta catre internet, un mediu ieftin si cu rezultate masurabile. "Am semnale ca exista clienti dispusi sa vina cu bugete de 30.000 - 40.000 de euro pe zona de online, dar ei vor dori eficienta", a spus Orlando Nicoara, director general Media Pro Interactiv.
Totusi, nimeni nu poate stabili o lista cu clientii care vor include si internetul in planurile lor de comunicare. Dragos Stanca, Managing Director F5, compania online a grupului Realitatea-Catavencu, a spus ca atat timp cat oamenii de decizie din marile companii nu au contact cu internetul, vor fi mai greu de convins sa investeasca in reclamele virtuale.
"Din pacate, mai bine de jumatate din sefii care decid incotro se duc bugetele de comunicare nu sunt «heavy users» ai internetului", a declarat Stanca.
O ingrijorare majora a oamenilor din online este ca televiziunile vor incerca sa atraga bugete cat mai mari, chiar si de la cele care le revin altor canale de comunicare. Bogdan Nitu, director general al agentiei interactive Webstyler, si-a propus pentru 2009 o crestere a cifrei de afaceri cu 50%. Cum va face asta? "Vom merge peste proprii clienti si le vom propune proiecte noi", afirma Nitu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private