AIG nu isi mai permite sa fie sponsorul lui Manchester United
Data publicarii: 22-01-2009 | InternationalCompania americana de asigurari, AIG, este afectata foarte puternic de criza financiara, motiv pentru care nu va mai avea suficiente fonduri pentru a prelungi intelegerea de sponsorizare cu Manchester United, scadenta in 2010. Din acest motiv, campioana Europei a inceput sa isi caute, deja, un alt sponsor principal.
Gigantul AIG a scapat de faliment doar datorita faptului ca statul american a decis sa intervina, donand nu mai putin de 150 de miliarde de dolari companiei aflate in coma in acel moment. Balonul de oxigen a resuscitat AIG, aceasta aflandu-se in reorganizare in acest moment. Totusi, managerii asiguratorului nu vor sa arunce bani, renuntand, la prelungirea angajamentelor cu clubul englez de fotbal, Manchester United.
Pentru a aparea pe fata tricourilor "Diavolilor Rosii", AIG platea 14 milioane de lire sterline pe sezon, suma care este, acum, mult mai pretioasa pentru conducatorii societatii decat publicitatea obtinuta pe aceasta cale. Actualul contract se va termina in mai 2010, moment din care United trebuie sa isi gaseasca un alt sponsor, conform news.bbc.co.uk.
Un mare semn de intrebare atarna, totusi, deasupra celui de-al doilea contract dintre cele doua parti. In prezent, AIG asigura administrarea MU Finance, partea clubului care se ocupa cu operatiunile financiare. Pentru acest privilegiu, americanii plateau inca 5 milioane de lire sterline pe an, fiind greu de prevazut acum daca se va prelungi aceasta intelegere. Potrivit contractului cu durata de 6 ani si jumatate, AIG a putut acorda polite de asigurare, carduri de credit si contracte de ipoteca sub brandul MU Finance.
Decizia AIG obliga gruparea din Manchester sa isi gaseasca noi colaboratori. In orice caz, din punctul de vedere al publicitatii, Manchester United este, in acest moment, o mina de aur pentru companiile care dispun de lichiditati. Directorul executiv al gruparii engleze, David Gill, a fost persoana care a confirmat aceste informatii, el spunand ca se cauta un nou brand pentru partea din fata a tricourilor de joc. Compania producatoare a echipamentelor de joc este, si ea, interesata de evenimente, deoarece s-a vazut pusa in situatia de a trebui sa regandeasca asptectul tricourilor.
Criza financiara a impins, deja, compania de asigurari AIG spre renuntarea la contractul de sponsorizare cu echipa de Cupa Davis la tenis a Statelor Unite.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private