Nici bogatii nu mai cumpara
Data publicarii: 22-01-2009 | LifestylePe fondul crizei financiare, cererea pentru ceasuri, bijuterii, posete foarte scumpe sau masini de lux a scazut dramatic in ultimele luni ale anului 2008 si va continua sa se duca in jos si in 2009. Despre cei foarte bogati nu se poate spune ca nu au bani ca sa mai iasa la shopping, dar pesimismul i-a ajuns in cele din urma si pe ei. La primele semne mai grave ale crizei care a cuprins industria financiara si pietele imobiliare, anul trecut, cei mai bogati oameni ai lumii pareau oarecum imuni.
Au continuat sa cheltuiasca bani buni pe produse de lux precum masini sport, coliere de diamante si telefoane mobile foarte scumpe. Insa pe masura ce si-au vazut portofoliile de actiuni lovite de valul deprecierii, au cazut prada aceluiasi pesimism care i-a determinat pe consumatorii de rand sa stranga cureaua.
Al doilea mare producator de articole de lux, Richemont, renumit pentru branduri precum Cartier, Vacheron Constantin si Montblanc, spune ca in perioada octombrie-decembrie 2008, vanzarile sale au scazut cu 12%.
Reprezentantii Richemont, companie cu sediul la Geneva, afirma ca aceasta este cea mai grea perioada din istoria de 20 de ani a grupului.
Cea mai abrupta scadere s-a produs pe continentul american si mai ales in SUA, unde vanzarile au scazut cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In Europa, vanzarile au fost mai mici cu 9%, iar in Japonia cu 18%.
Toata gama de produse a grupului Richemont a fost afectata. Vanzarile de instrumente de scris au scazut cu 17%, cele de bijuterii cu 12%, iar cele de ceasuri cu 11%.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București