Nici bogatii nu mai cumpara
Data publicarii: 22-01-2009 | LifestylePe fondul crizei financiare, cererea pentru ceasuri, bijuterii, posete foarte scumpe sau masini de lux a scazut dramatic in ultimele luni ale anului 2008 si va continua sa se duca in jos si in 2009. Despre cei foarte bogati nu se poate spune ca nu au bani ca sa mai iasa la shopping, dar pesimismul i-a ajuns in cele din urma si pe ei. La primele semne mai grave ale crizei care a cuprins industria financiara si pietele imobiliare, anul trecut, cei mai bogati oameni ai lumii pareau oarecum imuni.
Au continuat sa cheltuiasca bani buni pe produse de lux precum masini sport, coliere de diamante si telefoane mobile foarte scumpe. Insa pe masura ce si-au vazut portofoliile de actiuni lovite de valul deprecierii, au cazut prada aceluiasi pesimism care i-a determinat pe consumatorii de rand sa stranga cureaua.
Al doilea mare producator de articole de lux, Richemont, renumit pentru branduri precum Cartier, Vacheron Constantin si Montblanc, spune ca in perioada octombrie-decembrie 2008, vanzarile sale au scazut cu 12%.
Reprezentantii Richemont, companie cu sediul la Geneva, afirma ca aceasta este cea mai grea perioada din istoria de 20 de ani a grupului.
Cea mai abrupta scadere s-a produs pe continentul american si mai ales in SUA, unde vanzarile au scazut cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In Europa, vanzarile au fost mai mici cu 9%, iar in Japonia cu 18%.
Toata gama de produse a grupului Richemont a fost afectata. Vanzarile de instrumente de scris au scazut cu 17%, cele de bijuterii cu 12%, iar cele de ceasuri cu 11%.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut