Nici bogatii nu mai cumpara
Data publicarii: 22-01-2009 | LifestylePe fondul crizei financiare, cererea pentru ceasuri, bijuterii, posete foarte scumpe sau masini de lux a scazut dramatic in ultimele luni ale anului 2008 si va continua sa se duca in jos si in 2009. Despre cei foarte bogati nu se poate spune ca nu au bani ca sa mai iasa la shopping, dar pesimismul i-a ajuns in cele din urma si pe ei. La primele semne mai grave ale crizei care a cuprins industria financiara si pietele imobiliare, anul trecut, cei mai bogati oameni ai lumii pareau oarecum imuni.
Au continuat sa cheltuiasca bani buni pe produse de lux precum masini sport, coliere de diamante si telefoane mobile foarte scumpe. Insa pe masura ce si-au vazut portofoliile de actiuni lovite de valul deprecierii, au cazut prada aceluiasi pesimism care i-a determinat pe consumatorii de rand sa stranga cureaua.
Al doilea mare producator de articole de lux, Richemont, renumit pentru branduri precum Cartier, Vacheron Constantin si Montblanc, spune ca in perioada octombrie-decembrie 2008, vanzarile sale au scazut cu 12%.
Reprezentantii Richemont, companie cu sediul la Geneva, afirma ca aceasta este cea mai grea perioada din istoria de 20 de ani a grupului.
Cea mai abrupta scadere s-a produs pe continentul american si mai ales in SUA, unde vanzarile au scazut cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In Europa, vanzarile au fost mai mici cu 9%, iar in Japonia cu 18%.
Toata gama de produse a grupului Richemont a fost afectata. Vanzarile de instrumente de scris au scazut cu 17%, cele de bijuterii cu 12%, iar cele de ceasuri cu 11%.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an