Nici bogatii nu mai cumpara
Data publicarii: 22-01-2009 | LifestylePe fondul crizei financiare, cererea pentru ceasuri, bijuterii, posete foarte scumpe sau masini de lux a scazut dramatic in ultimele luni ale anului 2008 si va continua sa se duca in jos si in 2009. Despre cei foarte bogati nu se poate spune ca nu au bani ca sa mai iasa la shopping, dar pesimismul i-a ajuns in cele din urma si pe ei. La primele semne mai grave ale crizei care a cuprins industria financiara si pietele imobiliare, anul trecut, cei mai bogati oameni ai lumii pareau oarecum imuni.
Au continuat sa cheltuiasca bani buni pe produse de lux precum masini sport, coliere de diamante si telefoane mobile foarte scumpe. Insa pe masura ce si-au vazut portofoliile de actiuni lovite de valul deprecierii, au cazut prada aceluiasi pesimism care i-a determinat pe consumatorii de rand sa stranga cureaua.
Al doilea mare producator de articole de lux, Richemont, renumit pentru branduri precum Cartier, Vacheron Constantin si Montblanc, spune ca in perioada octombrie-decembrie 2008, vanzarile sale au scazut cu 12%.
Reprezentantii Richemont, companie cu sediul la Geneva, afirma ca aceasta este cea mai grea perioada din istoria de 20 de ani a grupului.
Cea mai abrupta scadere s-a produs pe continentul american si mai ales in SUA, unde vanzarile au scazut cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In Europa, vanzarile au fost mai mici cu 9%, iar in Japonia cu 18%.
Toata gama de produse a grupului Richemont a fost afectata. Vanzarile de instrumente de scris au scazut cu 17%, cele de bijuterii cu 12%, iar cele de ceasuri cu 11%.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri