Statul roman nu va mai plati avans companiei Bechtel pentru lucrarile efectuate
Data publicarii: 23-01-2009 | EconomieStatul roman si compania Bechtel au convenit joi sa renunte la avansul anual de 150 milioane euro, pe care Romania trebuia sa-l palateasca companiei pentru lucrarile efectuate, a declarat ministrul transporturilor, Radu Berceanu.
"Anul acesta se va lucra pe plati lunare sau in functie de stadiul lucrarilor fara sa mai fie nevoie de plati in avans", a spus Berceanu. Acesta a subliniat ca in cadrul discutiilor de joi, avute cu conducerea Bechtel, s-a insistat pe modalitatile de plata, Romania urmand sa plateasca sume nu foarte mari, dar cu continuitate.
Radu Berceanu a mai spus ca in acest an statul va realiza cateva din obligatiile contractuale (expropieri, mutarea unor linii de inalta tensiune si de gaze). De asemenea, a spus ministru de resort, in luna noiembrie urmeaa a fi finalizati 42 de kilometri din tronsonul 2 B - Campia Turzii - Gilau, care este proiectat pentru 52 de kilometri, restul urmand a fi finalizati pana in 2010.
Ministrul Berceanu a mai precizat ca imediat dupa aprobarea bugetului Transporturilor, acestea trebuie sa plateasca 141,5 milioane euro catre compania Bechtel, bani restanti la plata de anul trecut, plus penalizarile.
Legat de portiunea Brasov - Targul Mures, Berceanu a mentionat ca aceasta nu poate fi construita in paralel cu tronsonul Campia Turzii - Bors, deoarece bugetul de stat nu poate sustine aceste lucrari. Radu Berceanu a subliniat ca daca nu se va gasi o alta forma de finantare, "despre constructia tronsonului in cauza se va vorbi dupa 2013".
Costurile pentru portiunea Campia Turzii - Bors din autostrada Transilvania ar putea ajunge pana la 2,5 miliarde euro, a spus Berceanu. "Costurile pentru Campia Turzii - Bors ar putea fi estimate pana la 2,4 - 2,5 miliarde euro, cam cat era estimat la inceput valoarea autostrazii", a spus ministrul Berceanu.
Conform acestuia, statul a platit pana acum companiei Bechtel 624 milioane euro si mai are de platit o datorie de 77 milioane euro pentru lucrari certificate de anul trecut si alte 60 de milioane pentru lucrari care nu au fost inca certificate. Ministrul transporturilor a reamintit ca discutiile cu reprezentzantii Bechtel vor continua si in zilele urmatoare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive