Frica de concediere ascute urechile angajatilor
Data publicarii: 26-01-2009 | HR/Cariere"Un om informat este un om puternic" este o afirmatie care pare sa se confirme in nenumarate contexte, de la scena politica, pana la scena, familiara celor mai multi, a biroului. Frica de a nu ramane fara serviciu, in conditiile precipitarii situatiei economice din intreaga lume, ii face pe angajati mult mai atenti la ce se intampla in jurul lor. Mai departe, orice informatie obtinuta este repede diseminata, birourile transformandu-se intr-o adevarata piata a zvonurilor.
Un studiu al Societatii de Management al Resurselor Umane a scos in evidenta ca dupa ce o serie de mari companii au inceput sa puna in aplicare programe de concediere in masa, numarul cazurilor de scurgere a informatiilor din departamentele de HR a crescut cu 23%, cauza cea mai frecventa fiind trasul cu urechea. In plus, 54% dintre managerii de HR chestionati au declarat ca s-a amplificat numarul barfelor si zvonurilor intre salariati.
Cateva companii au luat deja masuri pentru limitarea acestui fenomen. Dynasound Inc, o firma din Atlanta specializata in producerea de tehnologii pentru izolarea fonica, a raportat o crestere a vanzarilor cu 141% in ultimul an. Tom Keonig, managerul afacerii, spune ca o mare parte a cererii vine dinspre companii, interesate in izolarea birourilor unde se discuta strategiile firmei.
"Companiile sunt constiente de cat de daunatoare sunt zvonurile si alte tipuri de informatii pe care nu ar trebui sa le stie decat managerii sau cei cu functii de decizie. Ei vor sa se asigure ca tot ce se discuta legat de soarta afacerii ramane intre cei patru pereti ai salii de sedinte", spune Koenig.
ADI Workplace Acoustics, un alt furnizor de solutii de izolare acustica, a raportat o depasire cu 20% a previziunilor de profit. "Departamenetele de resurse umane sunt cei mai buni clienti ai nostri", spune presedintele firmei.
Dincolo de peretii birourilor, un alt loc propice atat pentru trasul cu urechea, cat si pentru raspandirea zvonurulor, este cantina companiei. Aici persoanele cele mai vanate sunt functionarii de la resurse umane. "Angajatii stiu ca decizia unor eventuale concedieri ajunge mai intai pe masa noastra. Nu de putine ori am vazut colegi extrem de concentrati sa auda ce se discuta la masa la care mancam", spune Deborah Brown, sefa departamentului de HR al unei companii din New Hampshire.
Angajatii isi justifica tendinta de a trage cu urechea, pe de o parte prin lipsa de comunicare a sefilor, care, in cele mai multe cazuri anunta o decizie in ultima instanta, iar pe de alta prin dorinta de a sti dinainte ce directie ia firma, astfel incat sa se poata pregati din timp.
Totusi, trebuie observat ca peretii au urechi nu doar pentru salariati, ci si pentru directorii companiei. Multi dintre managerii de rang inalt isi incurajeaza subalternii sa fie atenti la zvonurule care circula in randul angajatilor si sa le raporteze. Ei spun ca a sti ce-i framanta pe angajati poate fi folosit productiv, prin prevenirea acumularii de tensiuni.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall