Indisciplina si greselile, motive de concediere
Data publicarii: 27-01-2009 | HR/CariereIndisciplina si greselile profesionale, mai ales cele comise in mod repetat, nu mai sunt usor tolerate de angajatori. Angajatii indisciplinati si cei care comit greseli ar putea fi printre primii trecuti pe lista de concedieri, sunt de parere specialistii in resurse umane.
"Intotdeauna angajatorii au renuntat mai usor la angajatii indisciplinati. Pe langa faptul ca pot produce pagube insemnate companiei, acestia introduc si o atmosfera nesanatoasa in randul echipelor din care fac parte si produc insatisfactie celor care trebuie sa lucreze cu ei. De aceea, companiile cauta sa se desparta de acest tip de angajati cat mai repede posibil", spune Irina Manolescu, executive director pentru compania de consultanta in resurse umane Career Solutions International. Aceasta mai adauga ca, pentru a-si indeplini obiectivele, companiile au nevoie, in contextul actual, de angajati care isi indeplinesc sarcinile, creeaza o atmosfera placuta si sunt deschisi si comunicativi.
Potrivit Irinei Vasile, managing director al firmei de executive search Antal International, nu mai este timp pentru a tolera indisciplina si greselile in cadrul companiei. "Concedierile au devenit o necesitate pentru a supravietui crizei si a proteja cash flow-ul companiei. In contextul actual, primii care vor pleca vor fi ultimii sositi si cei mai putin indispensabili si mai putin performanti. S-a terminat cu simpatiile sau antipatiile de alta data", spune Vasile.
Printre cei care ar putea fi disponibilizati se numara si angajatii care comit greseli frecvente, pe care le repeta la nesfarsit. "A gresi este omeneste si este de iertat. Ceea ce este de condamnat este a nu invata din greseala facuta. Sunt persoane care nu vor sa invete din propriile greseli si au o atitudine de genul «las ca stiu eu cum sa fac» sau «e bine si asa». Acestea sunt persoanele de care companiile vor incerca sa se desparta", crede Manolescu. Managerii sunt cei care risca cel mai mult in momentul in care fac greseli si nu invata din ele. "Pentru un manager, a nu invata din propriile greseli este de neiertat, mai ales ca acea persoana trebuie sa fie un role model pentru membrii echipei sale si pentru ceilalti angajati", spune Manolescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut