Indisciplina si greselile, motive de concediere
Data publicarii: 27-01-2009 | HR/CariereIndisciplina si greselile profesionale, mai ales cele comise in mod repetat, nu mai sunt usor tolerate de angajatori. Angajatii indisciplinati si cei care comit greseli ar putea fi printre primii trecuti pe lista de concedieri, sunt de parere specialistii in resurse umane.
"Intotdeauna angajatorii au renuntat mai usor la angajatii indisciplinati. Pe langa faptul ca pot produce pagube insemnate companiei, acestia introduc si o atmosfera nesanatoasa in randul echipelor din care fac parte si produc insatisfactie celor care trebuie sa lucreze cu ei. De aceea, companiile cauta sa se desparta de acest tip de angajati cat mai repede posibil", spune Irina Manolescu, executive director pentru compania de consultanta in resurse umane Career Solutions International. Aceasta mai adauga ca, pentru a-si indeplini obiectivele, companiile au nevoie, in contextul actual, de angajati care isi indeplinesc sarcinile, creeaza o atmosfera placuta si sunt deschisi si comunicativi.
Potrivit Irinei Vasile, managing director al firmei de executive search Antal International, nu mai este timp pentru a tolera indisciplina si greselile in cadrul companiei. "Concedierile au devenit o necesitate pentru a supravietui crizei si a proteja cash flow-ul companiei. In contextul actual, primii care vor pleca vor fi ultimii sositi si cei mai putin indispensabili si mai putin performanti. S-a terminat cu simpatiile sau antipatiile de alta data", spune Vasile.
Printre cei care ar putea fi disponibilizati se numara si angajatii care comit greseli frecvente, pe care le repeta la nesfarsit. "A gresi este omeneste si este de iertat. Ceea ce este de condamnat este a nu invata din greseala facuta. Sunt persoane care nu vor sa invete din propriile greseli si au o atitudine de genul «las ca stiu eu cum sa fac» sau «e bine si asa». Acestea sunt persoanele de care companiile vor incerca sa se desparta", crede Manolescu. Managerii sunt cei care risca cel mai mult in momentul in care fac greseli si nu invata din ele. "Pentru un manager, a nu invata din propriile greseli este de neiertat, mai ales ca acea persoana trebuie sa fie un role model pentru membrii echipei sale si pentru ceilalti angajati", spune Manolescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București