Petrom vrea statie de radio in benzinarii
Data publicarii: 28-01-2009 | MediaCompania Petrom intentioneaza sa lanseze, in urmatoarea perioada, un post de radio care sa se auda in toate cele aproximativ 500 de benzinarii pe care le detine in tara. Dupa ce au analizat posibilitatea incheierii unui contract de retransmisie cu unul dintre posturile de radio deja existente si s-au lovit de problema drepturilor de autor, oficialii Petrom au inceput sa se gandeasca la crearea unei statii proprii.
Conform unor surse din piata, in urma discutiilor, reprezentantii Petrom au ajuns la concluzia ca, in ambele cazuri, compania ar trebui sa plateasca drepturi de autor.
Desi au purtat discutii cu mai multe posturi de radio romanesti, oficialii Petrom au ajuns intr-un stadiu mai avansat al negocierilor cu statia nationala Europa FM, trimitand chiar o solicitare Consiliului National al Audiovizualului (CNA), prin care au cerut aprobare pentru retransmisia Europa FM in statiile Petrom.
Raluca Puiu, PR manager Europa FM, Radio 21 si VibeFM, a explicat pentru Business Standard ca solicitarea Petrom a fost depusa la CNA de mai mult timp, dar a intrat pe ordinea de zi abia acum.
"Intre timp insa, se pare ca avocatii Petrom au ajuns la concluzia ca ne aflam in fata unei probleme legate de drepturile de autor ale creatiilor muzicale difuzate pe post. Inca nu au gasit nicio solutie, astfel ca respectiva initiativa a lor de a retransmite Europa FM nu poate fi concretizata", a explicat managerul. "Deocamdata, nu se poate pune in aplicare un astfel de contract", a completat directorul de PR al postului.
Pe de alta parte, Laurentiu Oprea, directorul Directiei Registre, Gestiune Colectiva si Relatii Publice in cadrul Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA), a explicat pentru Business Standard ca, din punct de vedere pur legislativ, drepturile de autor sunt diferite pentru fiecare tip de comunicare in parte.
El a spus ca, in cazul posturilor de radio propriu-zise, se platesc drepturi de autor care constau intr-un procentaj din veniturile statiei respective, care difera insa in functie de mai multi factori, cum ar fi ponderea muzicii difuzate de post sau negocierile directe intre organismul de gestiune colectiva si statie. Laurentiu Oprea a explicat ca aceste drepturi ajung la maximum 5% din veniturile statiei.
De asemenea, in cazul spatiilor publice, unde se difuzeaza orice fel de muzica, plata drepturilor de autor se realizeaza avand la baza tarife pentru comunicare publica, ce difera de cele procentuale aplicate in cazul posturilor de radio.
"Faptul ca in spatiile publice ale Petrom se aude muzica constituie comunicare publica. Iar aceasta utilizare trebuie platita catre titularii de drepturi indiferent de sursa - artisti, CD-uri sau alte suporturi, radio, propriu sau extern. Asadar, un radio propriu nu ar inlocui aceasta licenta si obligatia de a plati o remuneratie titularilor de drepturi. Doar ar adauga inca una pentru radiodifuzare", a precizat Laurentiu Oprea.
OMV, grup austriac ce detine compania Petrom, a lansat deja un post propriu de radio, numit Viva.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut