Aeroportul din sudul Capitalei reprezinta un adevarat tun imobiliar
Data publicarii: 29-01-2009 | AfaceriAeroportul ce urma sa fie construit in sudul Capitalei, la Adunatii Copaceni, este considerat de reprezentanti ai ministerului transporturilor un adevarat "tun imobiliar", au spus joi surse din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
"A fost doar o lauda si nu s-a facut nimic. Nu exista nici macar o lansare a unui studiu de fezabilitate sau alte demersuri pentru acest proiect. La acea vreme s-a vrut sa fie un tun imobiliar", au spus sursele.
Potrivit acestora, noul aeroport care ar fi trebuit construit in sudul capitalei nu are justificare tehnica, economica, sociala.
Mai mult chiar, reprezentantii ai MTI sustin ca pentru o astfel de constructie trebuie realizata o lista cu exproprieri de terenuri si un studiu care trebuie efectuat numai de specialisti in aviatie.
Fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, declara la inceputul lunii iunie a anului trecut ca Aeroportul din sudul Capitalei ar putea fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura localitatii.
"Cel mai probabil, aeroportul va fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura, cum se vine dinspre Bucuresti, pe partea dreapta", a precizat fostul ministrul la data respectiva. Potrivit acestuia, constructia aeroportului in sudul Bucurestiului urma a se finaliza in maxim doi ani.
La jumatatea lunii februarie, ministrul transporturilor declara ca, dupa finalizarea studiului de fezabilitate, urmeaza sa fi introdusa o Hotarare de Guvern pentru a include acest proiect in bugetul pe anul 2009.
Municipiul Bucuresti este deservit, in prezent, de doua aeroporturi internationale ambele clasificate ca fiind de interes national si avand ca actionar majoritar statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor.
Previziunile de trafic efectuate de Organizatia Europeana pentru Siguranta Navigatiei Aeriene (Eurocontrol) rezulta ca, pentru Romania, in perioada 2008-2014 urmeaza sa se inregistreze o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, cu o rata de crestere mai mare in zona municipiului Bucuresti.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024