Allianz-Tiriac, in razboi de uzura cu clientii care cer daune
Data publicarii: 02-02-2009 | AfaceriCriza financiara a determinat companiile de asigurari sa-si schimbe radical politica fata de clienti. Acestea folosesc tot felul de chichite birocratice pentru a nu mai plati daunele. Fenomenul se manifesta cel mai acut la despagubirile pentru accidentele auto, mai ales cand este vorba de o dauna totala. In aceste conditii, "Gardianul" si-a propus demararea unei campanii care sa descurajeze aceste practici, devenite tot mai frecvente in randul asiguratorilor.
Una dintre companiile care fac probleme la plata este Allianz-Tiriac Asigurari. Va prezentam mai multe cazuri de clienti lasati cu ochii-n soare de aceasta companie, desi aveau polite tip CASCO perfect valabile la momentul incidentului. O parte dintre acestia s-au adresat ulterior instantelor si au castigat procesele impotriva companiei de asigurari. Cu sentintele in mana, oamenii bat in continuare, fara succes, la portile unor companii hotarate sa nu scoata banii.
In zilele ce urmeaza Gardianul va publica un ghid al clientului de asigurari, pe care acesta sa-l urmeze atunci cand incheie o polita de asigurare. Motivul: in contract apar adesea clauze ascunse, menite sa-l dezavantajeze pe clientul care ar putea cere ulterioare daune. Este vorba de asa-zisele "francize ascunse" sau de plafonarea despagubirii, precum si de obligarea clientului de a-si repara masina doar intr-un anume service auto agreat de asigurator.
Primul caz este cel al societatii Inter Medico Servicii SRL din Bucuresti. Societatea respectiva a asigurat la Allianz-Tiriac un autoturism Volkswagen Polo, printr-o polita de tip CASCO, pentru avarii si furt, inca din octombrie 2006. Operatiunea de asigurare s-a facut prin intermediul unei firme de brokeraj din Pitesti. Timp de doi ani nu s-a intamplat nimic. In 28 octombrie 2008 s-a incheiat cea mai recenta polita de asigurare, cu numarul 400240602. Toate bune si frumoase pana la primul accident. De fapt, incident in parcare, cu pagube minore, survenit in data de 19 ianuarie 2009, cand firma proprietara a autoturismului asigurat se pregatea deja sa plateasca a doua rata CASCO pentru contractul anual in curs. Dupa ce a dus autoturismul la reparat, conducerea de la Inter Medico Servicii a aflat cu stupoare ca cei de la Allianz-Tiriac Asigurari refuza plata daunelor. Motivul,unul cat se poate de pueril: plata primei rate s-a facut cu o intarziere de doua saptamani, patronul cu drept de semnatura in banca fiind plecat in strainatate in perioada respectiva.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut