FMI ar putea emite, pentru prima data, obligatiuni
Data publicarii: 02-02-2009 | Finante-BanciFondul Monetar International s-ar putea finanta prin emisiune de obligatiuni, pentru prima data de la infiintare. Desi urmeaza sa finalizeze un imprumut de la Japonia in valoare de 100 de miliarde de dolari, emisiunea de obligatiuni vine in completarea lichiditatilor pentru contracararea crizei globale.
Fondul Monetar International (FMI) finalizeaza un imprumut de la Japonia de 100 miliarde de dolari si ia in considerare emiterea de obligatiuni pentru prima data in istorie, ca parte a efortului de a-si dubla resursele financiare pentru a contracara efectele recesiunii globale, potrivit The Wall Street Journal.
FMI nu se afla in pericol de a ramane fara resurse financiare, a spus directorul general adjunct John Lipsky, desi institutia a incheiat acorduri in valoare de 50 de miliarde de dolari in ultimele luni cu Pakistan, Islanda si unele tari est-europene. La ora actuala poarta discutii si cu alte state.
Emisiunea de obligatiuni este "o cale care merita sa fie luata in considerare", a declarat Lispky. FMI ar putea vinde majoritatea obligatiunilor bancilor centrale sau a agentiilor guvernamentale si nu a investitorilor privati. Organizatia a incercat sa isi dubleze capacitatea de creditare de la 250 de miliarde de dolari la 500 de miliarde de dolari pentru a-si spori credibilitatea. Cu privire la posibilitatea ca tarile vest-europene sa apeleze la FMI in conditiile agravarii crizei, Lipsky a afirmat ca "in circumstantele actuale abordarea corecta este "niciodata nu spune niciodata".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online