Grupa sanguina, criteriu de selectare a angajatilor in Japonia
Data publicarii: 03-02-2009 | HR/CariereIn Japonia, intrebarea "Ce grupa sanguina ai?" este mai mult decat o simpla tema de socializare. Ea are un inalt grad de relevanta intr-o varietate de situatii, de la matrimoniale pana la interviurile de angajare, scrie Yahoo News.
Desi nu sunt cercetari stiintifice serioase intreprinse in acest domeniu, japonezii cred cu tarie ca grupa de sange spune totul despre o persoana. In 2008, patru din cele mai vandute zece carti au avut ca tema cum grupa sanguina determina personalitatea.
Conform autorului uneia dintre aceste carti, tipul A este perfectionist, sensibil dar extrem de anxios, tipul B este vesel, excentric si autosuficient, tipul O este curios, generos si incapatanat, iar AB este misterios si impredictibil.
Toate acestea suna ca un horoscop, insa publicul japonez pare sa nu aiba nimic de obiectat. Chiar prim-ministrul tarii a considerat informatia suficient de importanta pentru a o pune in profilul public de pe site-ul guvernului.
Ziarele nipone scriu ca in ultimii ani patronii au inceput sa se arate interesati in timpul interviurilor de angajare de grupa sanguina a candidatilor, practica ce a continuat si dupa ce au fost preveniti ca poate fi considerata o forma de discriminare.
"Este o practica extrem de raspandita pe care oamenii, indiferent de pozitia sociala, studii sau cultura, o cred infailibila. Desi oficialii companiilor au fost avertizati ca le poate aduce serioase prejudicii, putini se abtin sa nu strecoare in cursul interviului si aceasta intrebare", spune Junichi Wadayama, oficial al Ministerului Muncii.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online