Valentine's Day de criza, cat mai aproape de casa
Data publicarii: 05-02-2009 | TurismCererea pentru pachetele vandute de agentiile de turism, in acest an, pentru Valentine's Day a scazut foarte mult, din cauza deprecierii leului in raport cu euro, cat si din cauza crizei economice.
"In anii trecuti, rezervarile pentru vacanta de Sf. Valentin incepeau din luna noiembrie, dar acum cererea in aceasta perioada a scazut cu 50%. Multi si-au luat biletele abia in ianuarie", a declarat pentru Business Standard proprietarul agentiei de turism Calibra, Bikfaldi Martin. Potrivit acestuia, daca anul trecut un turist scotea din buzunar 1.200 de lei pentru un sejur de Sf. Valentin, anul acesta, acelasi sejur costa 1.600 de lei. Proprietarul Calibra a mai spus ca pachetele pentru anumite locatii externe s-au ieftinit. "Pentru destinatia Paris, un weekend costa anul trecut 350 de euro, cu bilet de avion inclus, cheltuieli de transfer, cazare si masa, in timp ce anul acesta costa 300 de euro. La fel si pentru Venetia, anul trecut pretul era de 290 de euro, iar anul acesta este de 270 de euro", a subliniat Bikfaldi Martin.
De altfel, Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), considera ca, pentru 2009, romanii s-au orientat mai mult catre ofertele mai ieftine si, implicit, sejururi mai scurte, optand, in principal, pentru destinatii cat mai apropiate de casa. "In tara s-au vandut foarte bine ofertele catre Valea Prahovei, Bran, Moeciu, iar in strainatate, turistii au ales orase precum Budapesta, Viena si Barcelona", a declarat Badulescu. La intern, printre cele mai solicitate locatii de vacanta, in aceasta perioada, se mai afla si Predeal, Sinaia, dar si litoralul, cu statiunea Mamaia. Astfel, un weekend in Predeal, pentru perioada 13-16 februarie, in vila de trei stele, cu mic dejun si cina, ajunge la suma de 260 de lei de persoana. In acest caz, clientul poate beneficia de o noapte gratuita.
In Sinaia, doua nopti de cazare in weekendul de Sf. Valentin costa intre 200 si 260 de lei de persoana, in functie de cate stele are hotelul. Pe litoral, cazarea este mai scumpa decat la munte, pretul pentru doua nopti de cazare in statiunea Mamaia ajungand la sume cuprinse intre 480 si 670 de lei.
In topul preferintelor pentru strainatate, pe langa Budapesta, Viena si Barcelona, turistii romani au ales sa mearga in Tunisia si Antalya, potrivit specialistilor agentiei de turism Eximtur. Sumele excursiilor in aceste locatii se situeaza intre 40 si 500€ de persoana. Oferta cuprinde transport, cazare, cheltuielile de transfer, masa si multe beneficii special introduse pentru aceasta sarbatoare, precum cine romantice, sampanie, cosuri cu fructe, bauturi rafinate, croaziere.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor