Talentele sunt pastrate si pe timp de criza
Data publicarii: 10-02-2009 | HR/CariereAngajatorii "taie" din salarii dar au bani pentru recompensarea celor mai buni angajati Conform unui studiu desfasurat in 40 de tari si realizat in intervalul octombrie-decembrie 2008 de Hewitt Associates, majoritatea companiilor din intreaga lume au "taiat" maririle de salarii programate pentru acest an. Dintre companiile europene care au fost incluse in studiu, 67% au redus suma alocata maririlor de salarii, 9% au "umblat" la salariile directorilor si 28% au decis sa limiteze promovarile in cadrul firmei.
Cele mai multe dintre companii au redus cheltuielile disponibilizand pur si simplu angajatii, dupa ce au strans "cureaua" si au renuntat la telefoanele sau masinile de servici date in folosinta personalului si nu au mai organizat teambuildinguri.
Specialistii in resurse umane considera insa ca disponibilizarile ar trebui facute dupa o indelunga reflectie si dupa o evaluare atenta a personalului. In Romania, o astfel de evaluare nu este vazuta cu ochi buni deoarece poate fi extrem de costisitoare si numai companiile cu un numar mare de angajati si cu un manager constient de faptul ca disponibilizarile discretionare inseamna o investitie care a fost pur si simplu inutila vor apela la evaluarea serioasa a personalului pentru a-i pastra pe cei mai buni angajati.
Din pacate, spun specialistii, managerii nostri nu au o viziune pe termen lung astfel ca nu se gandesc ca in momentul in care firma isi va reveni, vor trebui sa faca o noua investitie in instruirea angajatilor nou-veniti. Studiul Hewitt Associates arata, insa, ca situatia este cu totul alta in Europa, Statele Unite sau Asia. Chiar si in aceste momente, cand se tinde spre o diminuare cat mai mare a cheltuielilor, firmele aloca un buget aparte pentru recompensarea talentelor si retinerea lor in cadrul organizatiei, dupa o evaluare facuta extrem de atent. 62% din companiile europene au "pus bani deoparte" pentru a-i recompensa pe cei mai performanti angajati.
Cu toate ca este necesara, evaluarea performantelor si a personalului devine o activitate destul de dificila, uneori chiar controversata si detestata, deoarece este asociata din start cu reducerea de personal, ceea ce induce la unii angajati convingerea ca evaluarile pot fi folosite in mod abuziv, ca o amenintare, fapt ce conduce la nesiguranta si tensiune. Din aceasta cauza, specialistii recomanda implicarea in acest proces a unor consultanti externi - firme de consultanta in domeniul resurselor umane, pentru a realiza o evaluare obiectiva.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025