Cum alegem un card de credit
Data publicarii: 10-02-2009 | Finante-BanciCardurile de credit, instrumente moderne de plata, se afla in plina ascensiune, atat ca oferta, cat si in privinta cererii, potrivit FinZoom. Bancile si-au imbunatatit considerabil facilitatile si promotiile oferite la cardurile de credit. Astfel, acestea beneficiaza de perioada de gratie din ce in ce mai mare (maximum 60 de zile), iar majoritatea bancilor ofera o arie de acoperire atat nationala, cat si internationala.
Pentru obtinerea unui card de credit, majoritatea bancilor solicita urmatoarele acte:
- Buletinul/Cartea de Identitate (se prezinta in original, se va face o copie dupa document);
- Cererea de credit - formular tipizat pus la dispozitie de companie si completat in intregime de solicitant;
- Adeverinta venit;
- Acord consultare Biroul de Credit - formular tipizat pus la dispozitie de banca si completat in intregime de solicitant;
- Acord prelucrare date cu caracter personal - formular tipizat pus la dispozitie de banca si completat in intregime de solicitant.
- Principalele caracteristici care trebuie urmarite in alegerea unui card de credit sunt: perioada de gratie, suma minima de rambursat, dobanda anuala efectiva si comisioanele.
Perioada de gratie reprezinta perioada pe parcursul careia, pentru platile efectuate catre comercianti, nu este perceputa dobanda. Valoarea cumparaturilor efectuate la comercianti intr-o luna trebuie rambursata integral pana la finele perioadei de gratie. O parte dintre bancile care emit carduri de credit si-au extins perioada de gratie si pentru retragerile de numerar. Suma minima lunar de plata se calculeaza ca si procent din suma folosita din limita de credit si de obicei variaza intre 2% si 10%.
Cu cat suma minima rambursata este mai mica, creditul devine mai costisitor pentru ca dobanda se aplica la soldul creditului. Principalele comisioane care trebuie luate in considerare sunt: comisionul de emitere, taxa anuala de administrare, comisionul de eliberare de numerar de la ATM. Exista banci care pentru a atrage cat mai multi utilizatori ofera emiterea sau administrarea cardului gratuita. Comisionul de retragere numerar difera in functie de operatiunea efectuata: retragere numerar la ghiseu, la bancomatul propriu sau al altei institutii de credit, din tara sau din strainatate.
Cea mai avantajoasa este retragerea de numerar de la bancomatul bancii emitente. Mai mult, pentru platile efectuate la comercianti in Romania cu orice tip de card emis de o institutie de credit autohtona, clientii nu platesc niciun comision.
In ceea ce priveste dobanda anuala efectiva la cardurile de credit, aceasta are valori ridicate, comparativ cu restul creditelor acordate de banci, de aceea este de preferat ca perioada de gratie de care beneficiaza cardul sa fie cat mai mare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut