Cum alegem un card de credit
Data publicarii: 10-02-2009 | Finante-BanciCardurile de credit, instrumente moderne de plata, se afla in plina ascensiune, atat ca oferta, cat si in privinta cererii, potrivit FinZoom. Bancile si-au imbunatatit considerabil facilitatile si promotiile oferite la cardurile de credit. Astfel, acestea beneficiaza de perioada de gratie din ce in ce mai mare (maximum 60 de zile), iar majoritatea bancilor ofera o arie de acoperire atat nationala, cat si internationala.
Pentru obtinerea unui card de credit, majoritatea bancilor solicita urmatoarele acte:
- Buletinul/Cartea de Identitate (se prezinta in original, se va face o copie dupa document);
- Cererea de credit - formular tipizat pus la dispozitie de companie si completat in intregime de solicitant;
- Adeverinta venit;
- Acord consultare Biroul de Credit - formular tipizat pus la dispozitie de banca si completat in intregime de solicitant;
- Acord prelucrare date cu caracter personal - formular tipizat pus la dispozitie de banca si completat in intregime de solicitant.
- Principalele caracteristici care trebuie urmarite in alegerea unui card de credit sunt: perioada de gratie, suma minima de rambursat, dobanda anuala efectiva si comisioanele.
Perioada de gratie reprezinta perioada pe parcursul careia, pentru platile efectuate catre comercianti, nu este perceputa dobanda. Valoarea cumparaturilor efectuate la comercianti intr-o luna trebuie rambursata integral pana la finele perioadei de gratie. O parte dintre bancile care emit carduri de credit si-au extins perioada de gratie si pentru retragerile de numerar. Suma minima lunar de plata se calculeaza ca si procent din suma folosita din limita de credit si de obicei variaza intre 2% si 10%.
Cu cat suma minima rambursata este mai mica, creditul devine mai costisitor pentru ca dobanda se aplica la soldul creditului. Principalele comisioane care trebuie luate in considerare sunt: comisionul de emitere, taxa anuala de administrare, comisionul de eliberare de numerar de la ATM. Exista banci care pentru a atrage cat mai multi utilizatori ofera emiterea sau administrarea cardului gratuita. Comisionul de retragere numerar difera in functie de operatiunea efectuata: retragere numerar la ghiseu, la bancomatul propriu sau al altei institutii de credit, din tara sau din strainatate.
Cea mai avantajoasa este retragerea de numerar de la bancomatul bancii emitente. Mai mult, pentru platile efectuate la comercianti in Romania cu orice tip de card emis de o institutie de credit autohtona, clientii nu platesc niciun comision.
In ceea ce priveste dobanda anuala efectiva la cardurile de credit, aceasta are valori ridicate, comparativ cu restul creditelor acordate de banci, de aceea este de preferat ca perioada de gratie de care beneficiaza cardul sa fie cat mai mare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an