A scazut publicitatea in cotidiene si reviste
Data publicarii: 12-02-2009 | MediaIn ianuarie, numarul de reclame din ziarele centrale a fost mai mic cu 34% fata de cel din anul trecut. In prima luna a acestui an, presa scrisa a suferit de foame. Foame de publicitate. O suferinta pe care a trait-o alaturi de televiziuni, radiouri si site-uri.
In ianuarie, numarul de reclame aparute in ziarele centrale a fost de 2.519, cu 34,4% mai mic decat in aceeasi perioada a anului trecut. Volumul brut de publicitate, calculat pe baza tarifelor-lista, s-a ridicat la 3,95 milioane de euro, conform monitorizarilor Alfa Cont. Bugetul brut este cu 29,2% mai mic decat cel din ianuarie 2008.
In mare suferinta s-au aflat si revistele. Desi numarul de insertii publicitare a crescut cu 13,7% fata de anul trecut, volumul brut s-a redus cu 5,3%. Cresterea numarului de reclame in reviste se datoreaza faptului ca, in decurs de un an, piata s-a dezvoltat prin aparitia de noi titluri (mai ales pe segmentul glossy). Spre deosebire de prima luna a anului 2008, clientii au preferat sa cumpare in ianuarie 2009 spatii mai mici ca suprafata (module).
Astfel, suprafata de publicitate achizitionata in reviste a fost de 864.763 centimetri patrati, cu 13,3% mai mica decat cea din ianuarie 2008. Asa se explica faptul ca volumul brut de publicitate (exprimat in euro) a fost mai mic (cu 5,3%), in timp ce numarul de insertii a crescut (13,7%).
RTC Holding a fost prezent in ziare
Revistele glossy au fost cele mai afectate de criza care s-a instalat pe piata publicitatii. In ianuarie 2008, publicatiile Elle, Playboy, Avantaje si Unica se aflau in primele zece titluri cu cele mai mari venituri publicitare. In ianuarie 2009, aceste reviste lipsesc din top 10.
Companiile multinationale au fost extrem de zgarcite cu bugetele de publicitate alocate ziarelor si revistelor. In clasamentul primelor opt companii care au investit in reclamele din ziarele centrale se regaseste doar o singura multinationala: Automobile Dacia (23 de insertii in valoare bruta de 143.000 euro). Liderul topului este RTC Holding (49 reclame, 183.000 euro). Alti clienti care au preferat ziarele centrale au fost: Posta Romana, Altex, ARDAF si Banca Transilvania.
Topul clientilor care au investit in reviste este ceva mai populat de multinationale. L'Oreal, Hewlett Packard, Nestle si Procter&Gamble figureaza in topul celor mai activi advertiseri. Dar editorii au umblat puternic la discounturi (chiar si 60%) pentru a atrage pagini de publicitate.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial