12% dintre manageri, dezinteresati la job
Data publicarii: 13-02-2009 | HR/CariereAproximativ 12% dintre managerii romani nu fac nimic pentru a-si creste eficienta la locul de munca, in mod constient, potrivit unui studiu realizat de compania de training Accelera. Majoritatea managerilor (84%) acorda foarte putin timp unor activitati importante. De exemplu, pentru dezvoltarea colaboratorilor, managerii acorda doar 5% din timp, pentru motivare, acestia aloca sub 4%, in timp ce activitatile de delegare a sarcinilor reprezinta mai putin de 5% din timpul petrecut la job.
"Schimbarea modului de abordare a eficientei trebuie facuta, in primul rand, la nivel psihologic, la nivelul modului cum privim munca, prioritatile si rezultatele dorite. Majoritatea managerilor inteleg eficienta la un nivel pur personal si individual, luptandu-se sa obtina singuri rezultate cat pentru intreaga echipa", spune Bogdan Comanescu, director general in cadrul companiei Accelera. In opinia acestuia, dezvoltarea colaboratorilor este pe primul loc, ca importanta, printre activitatile manageriale, pentru ca, atunci cand salariatii nu au cunostintele profesionale necesare, delegarea functioneaza slab.
Potrivit lui Cosmin Joldes, partner channel manager pentru Romania si Serbia al firmei de training Achieveglobal, prioritizarea activitatilor este un aspect care se educa in timp, prin eforturi de vointa constante. Din pacate, pentru multi este mai simplu sa faci ceea ce iti place decat sa faci ceea ce se asteapta de la tine, in conformitate cu nevoile si prioritatile organizationale. Cei mai multi dintre managerii de pe piata locala nu acorda importanta cuvenita unor activitati precum networkingul, gestionarea resurselor sau depistarea oportunitatilor. "Probabil ca toti managerii au urmat cursuri de management al timpului, toti stiu, teoretic, sa isi imparta sarcinile in cele patru faimoase patratele, urgent si important, insa nu toti pot respecta acest lucru. Pe undeva este firesc, oricat de organizat ai fi si oricat de bine ti-ai prioritiza sarcinile si timpul, mereu intervin alte cerinte, la fel de urgente si de importante", este de parere Florin Ochiana, country manager al firmei de recrutare Grafton.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză