Solutii pentru reducerea costurilor in criza
Data publicarii: 18-02-2009 | HR/CariereCompania Human Value International (HVI), companie specializata in executive search, consultanta HR, audit organizational si strategii de realocare de personal din Europa de Est, a identificat o serie de solutii pentru reducerea costurilor de personal in perioada de criza financiara.
In vremuri de recesiune, rolul departamentelor de HR a devenit din ce in ce mai important, fiind responsabile de pregatirea oamenilor pentru schimbare si dezvoltarea comunicarii interne. Ele trebuie sa fie proactive, sa ofere suport managementului superior in luarea deciziilor si realizarea planificarii strategice din punct de vedere al personalului companiei. Pentru realizarea acestei planificari este necesara o analiza atenta a datelor financiare, al raportului dintre costuri salariale si beneficii, structurii organizationale formale si informale, percum si a abilitatilor si performantelor angajatilor. Pentru a fi descoperite cele mai bune practici in domeniu este nevoie de benchmarking pentru deciziile legate de HR.
Reducerea costurilor legate de personal, reprezinta una dintre prioritatile strategiei de criza economica. Una dintre solutiile identificate de HVI in aceasta directie este restructurarea locurilor de munca in sensul de schimbare a sarcinilor din cadrul unui post, pentru a spori satisfactia si eficienta angajatului. Poate fi realizata prin adaugarea de sarcini de natura similara (pe orizontala) sau prin transferarea sarcinilor de la nivelul superior (pe verticala). Restructurarea organizationala este o alta metoda si implica reorganizarea operatiunilor din cadrul firmei. Consta in concentrarea activitatilor de baza si externalizarea celor periferice, de multe ori necesita reducerea fortei de munca. Pentru reducerea costurilor si a timpului de implementare este recomandabila externalizarea acestor doua metode catre o firma de consultanta in HR.
De asemenea, angajatii pot sa pensioneze anticipat persoanele care sunt apropiate de aceasta varsta sau sa intrerupa temporar activitatea, daca este necesar. Cele mai putin preferate metode de catre angajati sunt micsorarea salariilor, folosita atunci cand este nevoie de forta de munca dar resursele sunt insuficiente, si disponibilizarea care este ultima solutie care ar putea fi aplicata.
"Pentru a trece bine de aceasta perioada companiile au nevoie de personal competent, o strategie bine pusa la punct si o administrare inteligenta a costurilor. In general, reprezentantii departamentelor de resurse umane detin datele financiare legate de personal, dar mai putin pe cele despre performante si abilitati. Fiecare companie are sistemul sau propriu de evaluare interna, totusi, de multe ori ele nu reusesc sa identifice abilitatile favorabile in perioada de criza. Nu au timpul si expertiza necesare pentru analiza costurilor si identificarea de noi practice. Cunosc o procedura pe care continua sa o aplice indiferent de conditiile din piata. Diligenta de HR oferita de HVI, asigura performanta chiar si in perioada de criza. Prin metode speciale de cercetare sunt identificate persoanele capabile, eficiente si de incredere care reprezinta un atu si pasii strategici pe care compania trebuie sa ii realizeze. Externalizarea serviciilor de resurse umane catre o companie de consultanta reprezinta practic o reducere de cost si o eficientizare a sumei investite in resurse umane." declara Petra Votisky, Country Manager HVI.
Aceste elemente alcatuiesc o strategie adaptata la vremurile de restriste economica. In acest fel, in anul 2009 Romania poate reprezenta un spatiu oportun de dezvoltare a propiilor afaceri, potrivit reprezentantilor Human Value International.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii