Solutii pentru reducerea costurilor in criza
Data publicarii: Astazi, 18-02-2009 | HR/CariereCompania Human Value International (HVI), companie specializata in executive search, consultanta HR, audit organizational si strategii de realocare de personal din Europa de Est, a identificat o serie de solutii pentru reducerea costurilor de personal in perioada de criza financiara.
In vremuri de recesiune, rolul departamentelor de HR a devenit din ce in ce mai important, fiind responsabile de pregatirea oamenilor pentru schimbare si dezvoltarea comunicarii interne. Ele trebuie sa fie proactive, sa ofere suport managementului superior in luarea deciziilor si realizarea planificarii strategice din punct de vedere al personalului companiei. Pentru realizarea acestei planificari este necesara o analiza atenta a datelor financiare, al raportului dintre costuri salariale si beneficii, structurii organizationale formale si informale, percum si a abilitatilor si performantelor angajatilor. Pentru a fi descoperite cele mai bune practici in domeniu este nevoie de benchmarking pentru deciziile legate de HR.
Reducerea costurilor legate de personal, reprezinta una dintre prioritatile strategiei de criza economica. Una dintre solutiile identificate de HVI in aceasta directie este restructurarea locurilor de munca in sensul de schimbare a sarcinilor din cadrul unui post, pentru a spori satisfactia si eficienta angajatului. Poate fi realizata prin adaugarea de sarcini de natura similara (pe orizontala) sau prin transferarea sarcinilor de la nivelul superior (pe verticala). Restructurarea organizationala este o alta metoda si implica reorganizarea operatiunilor din cadrul firmei. Consta in concentrarea activitatilor de baza si externalizarea celor periferice, de multe ori necesita reducerea fortei de munca. Pentru reducerea costurilor si a timpului de implementare este recomandabila externalizarea acestor doua metode catre o firma de consultanta in HR.
De asemenea, angajatii pot sa pensioneze anticipat persoanele care sunt apropiate de aceasta varsta sau sa intrerupa temporar activitatea, daca este necesar. Cele mai putin preferate metode de catre angajati sunt micsorarea salariilor, folosita atunci cand este nevoie de forta de munca dar resursele sunt insuficiente, si disponibilizarea care este ultima solutie care ar putea fi aplicata.
"Pentru a trece bine de aceasta perioada companiile au nevoie de personal competent, o strategie bine pusa la punct si o administrare inteligenta a costurilor. In general, reprezentantii departamentelor de resurse umane detin datele financiare legate de personal, dar mai putin pe cele despre performante si abilitati. Fiecare companie are sistemul sau propriu de evaluare interna, totusi, de multe ori ele nu reusesc sa identifice abilitatile favorabile in perioada de criza. Nu au timpul si expertiza necesare pentru analiza costurilor si identificarea de noi practice. Cunosc o procedura pe care continua sa o aplice indiferent de conditiile din piata. Diligenta de HR oferita de HVI, asigura performanta chiar si in perioada de criza. Prin metode speciale de cercetare sunt identificate persoanele capabile, eficiente si de incredere care reprezinta un atu si pasii strategici pe care compania trebuie sa ii realizeze. Externalizarea serviciilor de resurse umane catre o companie de consultanta reprezinta practic o reducere de cost si o eficientizare a sumei investite in resurse umane." declara Petra Votisky, Country Manager HVI.
Aceste elemente alcatuiesc o strategie adaptata la vremurile de restriste economica. In acest fel, in anul 2009 Romania poate reprezenta un spatiu oportun de dezvoltare a propiilor afaceri, potrivit reprezentantilor Human Value International.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România