In 2009, romanii dau bani pe mancare, bricolaj si cosmetice
Data publicarii: 23-02-2009 | EconomieMai multa mancare, preferabil ieftina, produse de tip bricolaj si cosmetice, dar mai putina imbracaminte, incaltaminte si electrocasnice, asa poate fi descris pe scurt comportamentul consumatorului roman in anul 2009.
Insa, chiar si in conditiile economice dificile ale acestui an, piata de retail va continua sa creasca, desi mai lent decat in 2008, se arata intr-un studiu al companiei poloneze de cercetare si consultanta PMR Publications.
"Este o situatie posibila, daca se ia in calcul faptul ca marile lanturi de hipermarketuri incearca sa le cumpere pe cele mai mici, pentru a domina piata. Se stie ca majoritatea populatiei se aprovizioneaza cu strictul necesar din aceste magazine, cel putin in orasele mari ", a declarat pentru Gandul Dragos Frumosu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Industria Alimentara (FSIA).
La aceasta crestere ar putea contribui din plin si aplicarea codului de bune practici, prin ieftinirea produselor alimentare cu aproximativ 10%. Reducerile de pret nu se vor simti insa mai devreme de trei luni de la aplicarea legii. "In momentul in care comerciantul va evidentia la raft toate taxele care pana acum erau incluse in pretul final, se va crea o concurenta intre supermarketuri. De aici va rezulta si o diferentiere vizibila de preturi pentru acelasi produs, in mai multe magazine", explica presedintele FSIA. Deocamdata, vanzarile de carne, lactate, legume si fructe au scazut cu aproximativ 10-15% in supermarketuri in luna ianuarie, remarca acesta.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut