Incetinirea economiei creste stresul si volumul de munca
Data publicarii: 25-02-2009 | HR/CariereVolumul de munca in companii a crescut ca urmare a crizei, au declarat 48% dintre angajatorii chestionati de institutia britanica Chartered Institute for Personnel and Development (CIPD) si compania de cercetare de piata KPMG, in cadrul ultimului studiu trimestrial. Un procentaj similar dintre acestia (46%) a mentionat ca nivelul de stres al angajatilor a crescut. Doua treimi dintre companiile britanice au fost nevoite sa isi reduca bugetul sau intentioneaza sa realizeze o redimensionare de buget.
Reducerile vizeaza cheltuielile cu transportul, beneficiile si posibilitatea de a lucra ore suplimentare. Trei sferturi dintre angajatorii privati au redus chetuielile legate de deplasarile in interes de serviciu, in timp ce doar 50% dintre cei din sistemul public au ales sa recurga la aceasta solutie. Doua treimi dintre angajatii din companii (66%) au fost nevoiti sa renunte la deplasarile in strainatate, fata de 38%, cati au fost in aceasta situatie in sistemul public. De asemenea, 62% utilizeaza tot mai des comunicarea prin intermediul teleconferintelor, iar 43% incurajeaza folosirea transportului in comun mai mult decat inainte de inceperea crizei.
Angajatii ramasi in cadrul companiilor ca urmare a disponibilizarilor realizate sunt, la randul lor, afectati, majoritatea specialistilor in resurse umane considerand ca actualul loc de munca nu este stabil. Totusi, nivelul de motivare a personalului pare sa nu se fi deteriorat, ceea ce ar putea indica un sentiment pronuntat de nesiguranta in ceea ce priveste serviciul sau o crestere a eforturilor manageriale de comunicare cu subordonatii. Majoritatea reprezentantilor companiilor au declarat, de altfel, ca, in prezent, comunica mult mai des cu angajatii decat inaintea declansarii crizei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut