Topul mall-urilor, dupa vanzari
Data publicarii: 04-03-2009 | AfaceriDepartamentul de Retail din cadrul Colliers International a realizat o analiza a vanzarilor generate in centrele comerciale de tip mall din Bucuresti, care au fost lansate pe piata in urma cu cel putin sase luni. Analiza a fost realizata in special la nivelul magazinelor de moda. Unirea Shopping Center ramane in topul preferintelor consumatorilor. Cei 40.000 de vizitatori care intra in centrul comercial genereaza vanzari anuale medii de 7.000-10.000 de euro/metrul patrat pentru magazinele de articole de imbracaminte. In cazuri exceptionale, vanzarile pot ajunge la 14.000 de euro/mp. Urmeaza Bucuresti Mall si Plaza Romania, cu vanzari mai mici cu aproximativ 10% decat in Unirea Shopping Center.
Baneasa Shopping City, care s-a deschis in aprilie 2008, a reusit sa atraga o medie zilnica de 27.000 de persoane. Pozitionat pe segmentul de lux, dar avand dezavantajul unui acces mai dificil, centrul comercial a inregistrat anul trecut vanzari pe metrul patrat cu 20-50% sub cele din Plaza Romania si Bucuresti Mall.
Conform analizei Colliers, City Mall beneficiaza in prezent de 15.000-17.000 de vizitatori zilnic. Vanzarile pe metrul patrat sunt mult sub cele inregistrate de catre centrele comerciale din varful clasamentului. In ceea ce priveste chiriile, se face simtita o presiune pentru reducerea acestora. Pe fondul scaderii consumului, majoritatea retailerilor inregistreaza vanzari cu 20-40% sub nivelul celor din perioada similara a lui 2008, ceea ce ii determina sa isi recalculeze costurile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday