Topul mall-urilor, dupa vanzari
Data publicarii: 04-03-2009 | AfaceriDepartamentul de Retail din cadrul Colliers International a realizat o analiza a vanzarilor generate in centrele comerciale de tip mall din Bucuresti, care au fost lansate pe piata in urma cu cel putin sase luni. Analiza a fost realizata in special la nivelul magazinelor de moda. Unirea Shopping Center ramane in topul preferintelor consumatorilor. Cei 40.000 de vizitatori care intra in centrul comercial genereaza vanzari anuale medii de 7.000-10.000 de euro/metrul patrat pentru magazinele de articole de imbracaminte. In cazuri exceptionale, vanzarile pot ajunge la 14.000 de euro/mp. Urmeaza Bucuresti Mall si Plaza Romania, cu vanzari mai mici cu aproximativ 10% decat in Unirea Shopping Center.
Baneasa Shopping City, care s-a deschis in aprilie 2008, a reusit sa atraga o medie zilnica de 27.000 de persoane. Pozitionat pe segmentul de lux, dar avand dezavantajul unui acces mai dificil, centrul comercial a inregistrat anul trecut vanzari pe metrul patrat cu 20-50% sub cele din Plaza Romania si Bucuresti Mall.
Conform analizei Colliers, City Mall beneficiaza in prezent de 15.000-17.000 de vizitatori zilnic. Vanzarile pe metrul patrat sunt mult sub cele inregistrate de catre centrele comerciale din varful clasamentului. In ceea ce priveste chiriile, se face simtita o presiune pentru reducerea acestora. Pe fondul scaderii consumului, majoritatea retailerilor inregistreaza vanzari cu 20-40% sub nivelul celor din perioada similara a lui 2008, ceea ce ii determina sa isi recalculeze costurile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut