Cumparaturi pe internet
Data publicarii: 11-03-2009 | DiverseUn nou raport privind "Obstacolele in calea comertului electronic", prezentat de Meglena Kuneva, comisarul UE pentru Protectia Consumatorilor, demonstreaza popularitatea din ce in ce mai mare de care se bucura cumparaturile online in UE, insa avertizeaza ca obstacolele in calea comertului transfrontalier franeaza dezvoltarea acestora.
In general, consumatorii sunt satisfacuti de cumparaturile online. Pentru grupe de produse cumparate foarte frecvent, cum ar fi produsele IT si cele legate de divertisment si activitati recreative, satisfactia consumatorilor in legatura cu cumparaturile efectuate pe internet este, in medie, mai ridicata decat pentru comertul cu amanuntul in general. Intre 2006 si 2008, proportia de consumatori din UE care au cumparat cel putin un articol pe internet a crescut de la 27% la 33%. Raportul avertizeaza insa ca numeroase obstacole - lingvistice, practice si de reglementare, precum si probleme importante privind lipsa de incredere - incetinesc dezvoltarea cumparaturilor online in UE.
Principalele probleme sunt: segmentarea geografica (majoritatea comerciantilor cu amanuntul inca isi desfasoara activitatea pornind de la ipoteza ca piata interna este compartimentata in functie de frontierele nationale, deci consumatorilor li se refuza vanzarile sau sunt redirectionati catre tara lor de origine); barierele lingvistice - o problema pentru majoritatea comerciantilor si consumatorilor; logistica - interoperabilitatea sistemelor postale si de plata, precum si dificultati de acces, cum ar fi penetrarea accesului in banda larga; obstacole care submineaza increderea consumatorilor - in special, reticenta legata de problemele de plata, livrare, reclamatii, aplicarea garantiilor, cereri de rambursare (servicii postvanzare), precum si probleme privind confidentialitatea. Consumatorii se tem ca dificultatile ar putea fi agravate in cazul tranzactiilor transfrontaliere.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an